Przez pierwsze cztery dni od startu materiały Kanału Zero zanotowały prawie 12 mln odtworzeń. Krzysztof Stanowski podał, że przełożyło się to na 115 tys. zł z reklam na YouTubie. Kanał Zero osiąga wielokrotnie wyższą oglądalność od Kanału Sportowego.
Kanał Zero na YouTubie, założony przez Krzysztofa Stanowskiego w listopadzie ub.r. po odejściu z Kanału Sportowego, wystartował w zeszły czwartek. W wieczornym programie, trwającym 4,5 godziny, Stanowski w rozmowie z Przemysławem Rudzkim, przedstawił ramówkę i plany rozwojowe kanału.
W kolejnych dniach zaczęto emitować stałe programy: cotygodniowe cykle Tomasza Raczka o filmach i serialach, Roberta Gwiazdowskiego o gospodarce oraz „Trzecie śniadanie” Marcina Mellera (będzie je prowadził na zmianę z youtuberem Maciejem Dąbrowskim), „Mazurek & Stanowski” i poranny magazyn piłkarski „0.0”. W niedzielę zadebiutował program wieczorny (z Tede i Moniką Goździalską jako gospodarzami), a w poniedziałek - poranne pasmo „7:00”.
Pojawiły się również dodatkowe materiały: w piątek wieczorem wywiad Mazurka i Stanowskiego z Andrzejem Dudą (o którym było głośno, bo prezydent zwrócił uwagę, że Krym przez dłuższy okres należał do Rosji niż do Ukrainy), a w sobotę reportaż o skazaniu piosenkarza Michała Wiśniewskiego w sprawie kredytu w SKOK Wołomin.
Wywiad z prezydentem hitem Kanału Zero
Jak dotąd najwyższą oglądalność na Kanale Zero osiągnął wywiad z Andrzejem Dudą: w środę rano miał 2,5 mln odtworzeń. 1,5 mln razy obejrzano rozmowę Stanowskiego z Rudzkim, a po ok. 900 tys. razy - reportaż o Michale Wiśniewskim oraz pierwszy odcinek „Mazurek & Stanowski”.
CZYTAJ TEŻ: Ruszył Kanał Zero. “Może całkowicie zmienić układ mediów”
Według danych z platformy Socialblade w piątek wszystkie materiały na kanale (także shortsy z zapowiedziami i fragmentami programów) zanotowały 2,71 mln wyświetleń, dzień później - 4,41 mln, w niedzielę - 2,28 mln, a w poniedziałek - 2,32 mln.
Kanał Zero przez sześć dni zyskał prawie 200 tys. subskrybentów. W czwartek przybyło ich 33 tys., a w kolejnych dniach 58 tys., 52 tys., 28 tys., 17 tys. i 13 tys.
Krzysztof Stanowski zapytany we wtorek na portalu X stwierdził, że przez cztery dni od startu przychody kanału z reklam emitowanych na YouTubie (platforma oddaje twórcom część łącznych wpływów) wyniosły 115 tys. zł
W środę rano Kanał Zero miał 745 tys. subskrybentów, a zamieszczone na nim 63 materiały obejrzano w sumie 19,2 mln razy.
115 000 za 4 dni.
— Krzysztof Stanowski (@K_Stanowski) February 6, 2024
Dużo więcej kanał zarabia jednak od swoich bezpośrednich reklamodawców, promujących się w nim głownie poprzez lokowanie swoich produktów i usług. Głównymi partnerami kanału są serwisy rekrutacyjne RocketJobs i Just Join IT, a pozostali to m.in. x-kom, SFD, Diety od Brokuła, TP Vision, GoldSaver, Mubi, KFC i XTB.
Krzysztof Stanowski w czwartkowej rozmowie ujawnił, że część z nich zapłaciła za kilka miesięcy z góry, a z tych środków można było sfinansować budowę i wyposażenia siedziby kanału. Kosztowało to ok. 2 mln zł, natomiast stałe wydatki miesięczne mają wynosić 1,3 mln zł.
- Mamy naprawdę bardzo dużą siatkę sponsorską. Nie upadniemy. Jeśli ktoś myśli, że przesadziliśmy, że to nie ma szans - pomyłka - zapewnił Stanowski.
Kanał Zero bije Kanał Sportowy w oglądalności
Jak na razie Kanał zero osiąga wielokrotnie wyższą oglądalność od mającego 1,01 mln subskrybentów Kanału Sportowego. Na tym drugim w zeszły piątek materiały obejrzano 554 tys. razy. Dzień później nowych wyświetleń było 285 tys., w niedzielę - 210 tys., a w poniedziałek i wtorek - 598 tys. (dane z Socialblade).
Różnicę w wynikach widać zwłaszcza w czasie emitowanych równocześnie programów porannych. „7:00” równocześnie ogląda nawet ponad 20 tys. internautów, natomiast startujący pół godziny później „Poranek KS” - między 500 a tysiącem.
CZYTAJ TEŻ: Kanał Sportowy ma nową czołówkę. “Lekkie odświeżenie, stary fundament”
Według danych PSMM Monitoring & More od 1 do 6 lutego na Kanale Zero pojawiło się 36 nowych materiałów (licząc z shortsami), które zanotowały 12 mln odtworzeń i 567 tys. interakcji (komentarzy, „łapek w górę). Natomiast na Kanale Sportowym 22 nowe wideo obejrzano 610 tys. razy, a zareagowano 31 tys. razy.
#KanałZero vs #KanałSportowy - statystyki dla materiałów udostępnionych w lutym. W okresie 1-6 lutego wygląda to następująco:
👉 @OficjalneZero
12 mln wyświetleń
567 tys. interakcji
36 materiałów
👉 @Sportowy_Kanal
610 tys. wyświetleń
31 tys. interakcji
22 materiały…— Marcin Szczupak (@marcinszczupak) February 6, 2024
Krzysztof Stanowski odszedł z Kanału Sportowego
W połowie października z Krzysztof Stanowski wskutek sporu z innym głównymi twórcami rozstał się z Kanałem Sportowym, z którym był związany od jego startu na początku 2020 roku. Na początku listopada Krzysztof Stanowski spółkę, za pośrednictwem której miał ponad 20 proc. Kanału Sportowego, sprzedał biznesmenowi z branży nieruchomościowej Maciejowi Wandzlowi, byłemu współwłaścicielowi Legii Warszawa. Po tym jak Stanowski w długim nagraniu szczegółowo opisał swój konflikt z pozostałymi twórcami Kanału Sportowego, krytykując zwłaszcza Mateusza Borka, Kanał w połowie listopada przez kilka dni stracił ok. 50 tys. subskrybentów.
CZYTAJ TEŻ: Krzysztof Stanowski najczęściej czytanym dziennikarzem w X (Twitterze) w 2023 roku. Na podium Lis i Bok
Stanowski w Kanale Sportowym prowadził „Dziennikarskie Zero”, „Stanowisko”, wspólny program z Robertem Mazurkiem, część „Hejt Parków” i raz w tygodniu program poranny (zwykle z youtuberem Maciejem Dąbrowskim).