Zakończona w minioną sobotę ostatnia ósma seria "Kryminalnych" była drugą najmniej popularną edycją serialu ze wszystkich pokazanych przez TVN. Podczas jej emisji stacja przegrywała z propozycjami Jedynki i Polsatu, lepsza był jednak od Dwójki.
Średnia oglądalność ósmego sezonu "Kryminalnych" wyniosła 2,57 mln widzów, co dało TVN 17,98 proc. udziału w grupie 4+ i 18,38 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl.
Zobacz tabelę
W paśmie emisji "Kryminalnych" (soboty między 20.35 a 21.35) TVN
była stacją trzeciego wyboru. Liderem pasma była TVP 1, emitująca w
tym czasie filmy fabularne, które oglądało 3,87 mln widzów. Na
drugiej pozycji znalazł się Polsat z 3,42 mln osób oglądających
show "Jak Oni śpiewają". Za TVN-em uplasowała się natomiast TVP 2
(1,94 mln; programy kabaretowe i filmy).
Zobacz tabelę
Ósma seria "Kryminalnych" była drugą najmniej popularną serią
produkcji po premierowym sezonie wyświetlanym jesienią 2004 roku,
który miał 2,43 mln widzów i 15,98 proc. udziału. Najwięcej widzów
przyciągnęła natomiast czwarta seria pokazywana wiosną 2006 roku -
oglądało ją 3,71 mln osób, co dało stacji 24,78 proc. udziału.
Zobacz tabelę
Z danych wynika, iż ostatni sezon serialu najchętniej oglądały
kobiety, widzowie od 30 do 34 lat i powyżej 45. roku życia oraz
mieszkańcy średnich i dużych miast.
Zobacz tabelę
Na reklamach nadawanych wokół ósmej serii "Kryminalnych" TVN
zarobił w sumie 18 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).