Internet 2017-06-23
8

Koniec serwisu VUMag.pl. Onet stawia na Ofeminin

Grupa Onet-RAS Polska zawiesiła wydawanie serwisu luksusowego dla kobiet VUMag.pl - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl - Za decyzją stoją argumenty biznesowe. W segmencie marek kierowanych do kobiet koncentrujemy się obecnie na Ofeminin - uzasadnia Marta Badurek, szefowa segmentu women&lifestyle w firmie.

Ostatnie nowe artykuły pojawiły się na VUMag.pl na przełomie marca i kwietnia br. Potem serwis przestał być aktualizowany, natomiast na jego fanpage’u facebookowym zamieszczane są linki do innych witryn rozrywkowych Grupy Onet-RASP, głównie Kobieta.onet.pl i Plejada.pl.

Zawieszenie VUMag.pl spowodowało ogromnny spadek jego odwiedzialności. Według badania Gemius/PBI w styczniu br. serwis miał 1,18 mln realnych użytkowników i 10,05 mln odsłon, w lutym - 1,32 mln użytkowników i 12,77 mln odsłon, w marcu - 847,2 tys. użytkowników i 7,29 mln odsłon, natomiast w kwietniu - już tylko 209 tys. użytkowników i 480,5 tys. odsłon, a w maju - 143,3 tys. użytkowników i 316,6 tys. odsłon.

- Potwierdzamy, że serwis jest wygaszany, za decyzją stoją argumenty biznesowe - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Badurek, szefowa segmentu women&lifestyle w Grupie Onet-RAS Polska. - W segmencie marek kierowanych do kobiet koncentrujemy się obecnie na Ofeminin - dodała.

W sierpniu br. z Grupą Onet-RAS Polska rozstanie się Grażyna Olbrych, redaktor naczelna VUMag.pl i innych serwisów lifestylowych firmy. Natomiast w kwietniu z wydawcą pożegnała się Karina Hertel, dyrektor zarządzająca segmentu lifestylowego. Wydawcą VUMag.pl od jesieni 2015 roku była Agnieszka Wesołowska, w zespole redakcyjnym były jeszcze dziennikarki Sylwia Wamej, Katarzyna Czubak i Magdalena Linke, stylistka Dagmara Radzikowska i producent sesji zdjęciowych Marek Pietroń.

Zobacz tabelę

VUMag.pl (jego nazwa do skrót od Very Unique Magazine) został uruchomiony na początku 2013 roku. Witryna ma charakter luksusowego magazynu internetowego dla kobiet. Publikowano na niej teksty i fotoreportaże dotyczące głównie mody, urody, zakupów i show-biznesu.

W latach 2013-2015 serwis notował wyniki odwiedzalności wynoszące ok. 0,5-1 mln realnych użytkowników i 3-10 mln odsłon miesięcznie (według badania Megapanel). Dane z ub.r. są dostępne jedynie z komputerów.

W maju br. wszystkie strony i aplikacje internetowe Grupy Onet-RAS Polska zanotowały 21,15 mln realnych użytkowników i 2,81 mld odsłon, a sam portal Onet.pl - 17,92 mln użytkowników i 1,86 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Zobacz tabelę

Autor: Tomasz Wojtas

Więcej informacji: VUMag.pl, Onet-RASP

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas