Telewizja 2016-11-08
8

Koniec „Rozmów w toku”. Jak zmieniała się widownia talk-show?

fot.: TVN / Agnieszka Wojtuń / Green Carrot fot.: TVN / Agnieszka Wojtuń / Green Carrot

Talk-show Ewy Drzyzgi „Rozmowy w toku” w jesiennej ramówce oglądało średnio 591 tys. osób. TVN w paśmie emisji programu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. W porównaniu do poprzednich lat widownia formatu zdecydowanie spadła.

W zeszły piątek TVN pokazał ostatni - 2654 - odcinek talk-show „Rozmowy w toku”, który na antenie stacji emitowany był od ponad 16 lat. Prowadząca go Ewa Drzyzga pracuje już nad nowym programem, którego emisja ruszy w przyszłym roku.

Ostatnia edycja programu nadawana była w TVN w dni powszednie o godz. 15.00. Średnia widownia talk-show w okresie od 1 września do 4 listopada br. wyniosła 591 tys. osób, co przełożyło się na 9,38 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 12,25 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,21 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej oglądany odcinek programu Ewy Drzyzgi wyemitowany został 5 października br. Przyciągnął on przed ekrany 796 tys. osób.

Topowe odcinki „Rozmów w toku”

Zobacz tabelę

Dla porównania, w całym sezonie wiosennym br. (w okresie od 8 lutego do 13 maja) „Rozmowy w toku” oglądało średnio 626 tys. osób przy udziale wynoszącym 8,92 proc. w grupie 4+ i 11,43 proc. w 16-49.

W okresie od 10 lutego do 6 marca 2014 roku „Rozmowy w toku” oglądało średnio 1,15 mln widzów (odpowiednio 12,26 proc. i 14,26 proc. udziału), od 2 września do 21 października 2013 roku - 1,06 mln (14,92 proc. i 18,02 proc.), od 11 do 25 lutego 2013 roku - 1,52 mln (15,66 proc. i 18,83 proc.), od 3 września do 16 października 2012 roku - 1,16 mln (17,52 proc. i 19,21 proc.). Z kolei w jesiennych ramówkach od 2006 do 2010 roku widownia programu wahała się od 1,40 do 1,60 mln osób.

TVN w paśmie nadawania jesiennych odcinków formatu zajmował drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwszy był Polsat z udziałem na poziomie 15,13 proc., emitujący w tym czasie „Dlaczego ja?” i „Wydarzenia”. Trzecie miejsce zajęła TVP1 (6,98 proc.; gł. „Wiadomości”, prognoza pogody oraz „Obserwator”), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (2,48 proc.; „Cesarzowa Ki” i „Panorama - kraj”).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Oglądalność talk-show na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Jak przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN, rezygnacja z „Rozmów w toku” wynika ze strategii programowej nadawcy.

Od poniedziałku, 7 listopada br. zamiast programu w paśmie popołudniowym pokazywany jest serial scripted-docu „19+”, opowiadający historie absolwentów klasy maturalnej, którzy próbują odnaleźć się w dorosłym świecie. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do piątku o godz. 16.30.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 11,30 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Ewa Drzyzga, Rozmowy w toku

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas