Na antenie lifestylowej stacji Discovery Travel & Living od 15 września br pojawią się bloki reklamowe. Stanie się to możliwe dzięki uruchomienia tego dnia wersji kanału dedykowanej wyłącznie na polski rynek.
Obecnie bowiem w Polsce oglądać można tą samą wersję Discovery Travel & Living, co w kilku innych krajach Europy, i do niej dodawana jest polska ścieżka językowa. Dzięki wprowadzeniu wersji przeznaczonej tylko na polski rynek, poza umieszczeniem w stacji reklam, będzie można utworzyć oddzielną ramówkę dla naszego kraju. Ma ona ruszyć na początku 2010 roku. W ofercie reklamowej kanału poza klasyczną możliwością emisji spotów znajdą się także rozwiązania niestandardowe (m.in. sponsoring programów, winiety programowe i komercyjne).
Przypomnijmy, że Discovery Travel & Living został pod koniec maja br. odświeżony - stacja otrzymała nowe logo, oprawę graficzną, zmieniła się także jej oferta programowa, która jest już wyłącznie adresowana do kobiet. Jak podaje nadawca, w wyniku tych zmian, w okresie od czerwca do sierpnia br. widownia kanału w grupie kobiet w wieku 25-49 wzrosła o 171 proc. (dane AGB Nielsen Media Research dla panelu kablowo-satelitarnego).
Obecnie lokalne wersje dla Polski mają cztery stacje należące do spółki Discovery Networks Central Europe: Discovery Channel, Animal Planet, Discovery World i Discovery Science. Poza tym w portfolio nadawcy jest też kanał Discovery Historia, który został stworzony specjalnie na polski rynek. Na razie nie nadaje reklam, ale ma w ofercie niestandardowe rozwiązania reklamowe. Od października ma on zmienić antenową i logo (zniknie z niego logotyp stacji TVN, która do maja była współwłaścicielem stacji).