Na rynku public relations powstała inicjatywa - Klub Dyrektorek i Dyrektorów PR (KDPR). Instytucjonalne i organizacyjne wsparcie Klubowi zapewnia Związek Firm Public Relations. W inicjatywę włączyły się takie firmy jak Google, Allegro, Facebook, Unilever czy Samsung.
Celem działania KDPR jest zbudowanie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń dla osób pracujących w branży public relations w firmach/korporacjach oraz instytucjach i organizacjach pozarządowych.
Ma także oddziaływać na branżę PR w celu jej dalszego rozwoju na poziomie edukacji, kształcenia i standardów branżowych oraz kształtować dialog pomiędzy usługobiorcami i usługodawcami PR w Polsce.
Początkowa agenda programowa Klubu obejmuje dwa projekty: standaryzację mierzenia efektywności działań PR oraz analizę zmian w kulturach organizacyjnych firm i korporacji post-Covid, a także ich wpływ na transformację komunikacji z pracownikami i klientami.
Skład Klubu Dyrektorek i Dyrektorów PR
Członkami założycielami KDPR są: Stefan Bogucki (Revolut, senior communications manager, CEE), Magdalena Brzezińska (Grupa Żywiec, corporate affairs director), Michał Fura (UPC, public affairs & policy director), Marcin Gruszka (Allegro, head of comms), Marta Jóźwiak (Google, head of communications, CEE), Agnieszka Kępińska-Sadowska (Mondelez, senior area manager corporate & government affairs Central Europe, Poland, Baltics), Olaf Krynicki (Samsung, director of communications), Maciej Lasoń (Unilever, head of communication East Europe, board member), Małgorzata Mejer (Procter & Gamble, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, CEE), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka), Marta Pokutycka-Mądrala (Nationale-Nederlanden, corporate affairs and PR director), Jan Ściegienny (Facebook, communications director, CEE), Anna Wiśniewska (Skanska, marketing and communications director)
Klub Dyrektorek i Dyrektorów PR jest formułą otwartą. Przyjęcia nowych członków będą się odbywać na wniosek kandydatów poparty rekomendacją dwóch członków wprowadzających i przy spełnieniu minimalnych wymagań gwarantujących posiadanie niezbędnego doświadczenia.
Instytucjonalne i organizacyjne wsparcie zapewnił Klubowi Związek Firm Public Relations, który dąży do wspólnego wypracowania formuły pozwalającej na zorganizowany dialog pomiędzy sektorem usługodawców i usługobiorców działań PR.
- Powstanie KDPR to jedno z najważniejszych wydarzeń na rynku PR w przeciągu ostatnich kilku lat. Wierzymy, że ta dopiero powstająca organizacja będzie kluczowym elementem spajającym ekosystem PR w Polsce, tworząc platformę do otwartego i szczerego dialogu między agencjami i klientami na zupełnie nowym, profesjonalnym poziomie. Warto podkreślić, że już na początkowym etapie inicjatywy w Klubie możemy znaleźć ekspertów z ogromnym doświadczeniem w komunikacji korporacyjnej, reprezentujących najważniejsze sektory polskiej i światowej gospodarki. W imieniu wszystkich agencji zrzeszonych w ZFPR pragnę przekazać, że kibicujemy, trzymamy kciuki i deklarujemy wsparcie, kiedykolwiek będzie go potrzebować - mówi Sebastian Stępak, prezes Związku Firm Public Relations.
Na zdjęciu ilustrującym: I rząd od lewej - Grzegorz Szczepański (Inicjator), Małgorzata Mejer (Procter & Gamble, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, CEE), Marta Pokutycka-Mądrala (Nationale-Nederlanden, corporate affairs and PR Director); II rząd od lewej - Sebastian Stępak (prezes ZFPR), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka), Olaf Krynicki (Samsung, director of communications), Marcin Gruszka (Allegro, head of comms), Agnieszka Kępińska-Sadowska (Mondelez, senior area manager corporate & government affairs Central Europe, Poland, Baltics), Stefan Bogucki (Revolut, senior communications manager, CEE), Anna Wiśniewska (Skanska, marketing and communications director), Maciej Lasoń (Unilever, head of communication East Europe, board member).