W święta Bożego Narodzenia Polacy spędzili przed telewizorem ponad sześć godzin, o 17 minut więcej niż rok wcześniej. Najchętniej oglądaną stacją była TVP1, ale w grupie 16-49 pierwszy był Polsat. Najwięcej widzów zgromadził film „Kevin sam w domu”.
Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była telewizyjna Jedynka z udziałem na poziomie 11,43 proc., czyli o 0,77 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował 9,88 proc. udziału po wzroście o 0,62 pkt. proc. Trzecie miejsce zajął TVN (9,66 proc. udziału, wzrost o 0,93 pkt. proc.).
Najwięcej w top 10 straciła Dwójka, która znalazła się na kolejnym miejscu. Jej udział zmalał o 1,06 pkt. proc. do 7,04 proc.
Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazł się TV Puls (4,51 proc. udziału, + 0,32 pkt. proc.), który wyprzedził TVN7 (4,34 proc. udziału, + 0,12 pkt. proc.).
Zobacz tabelęW grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 11,95 proc., po wzroście o 0,70 pkt. proc.
Drugi był TVN, notujący wzrost udziału o 0,64 pkt. proc. do 11,42 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP1 (7,68 proc. udziału, spadek o 2,01 pkt. proc.) i TVP2 (6,11 proc., - 1,12 pkt. proc.).
Zobacz tabelęRanking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.
Zobacz tabelęNajwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził kultowy film „Kevin sam w domu”, który w wigilię śledziło średnio 4,33 mln widzów Polsatu.
Na podium znalazły się jeszcze serwisy informacyjne TVP1 nadane 26 grudnia br. - „Wiadomości” obejrzało 4,03 mln widzów, a „Teleexpress” wybrało 3,83 mln osób.
Czwarta lokata należała do specjalnego odcinka reality-show „Rolnik szuka żony”, który w Pierwszy Dzień Świąt śledziło 3,37 mln widzów, a oczko niżej znalazł się drugi film w top 10 - „Listy do M.” (3,29 mln oglądających).
Zobacz tabelę25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 6 godzin 1 minutę i 36 sekund. Było to o 17 minut i 9 sekund dłużej niż rok wcześniej i o 8 minut i 18 sekund dłużej niż dwa lata temu.
Zobacz tabelęPodczas świąt Bożego Narodzenia najwięcej na reklamę w telewizji - 3,09 mln zł - wydał T-Mobile. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 3,08 mln zł znalazł się Smart Dom (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).
Zobacz tabelę