Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na stojący przy autostradzie billboard promujący firmę bukmacherską LV BET. Ta orzekła, że ta reklama “stanowi normalizację zachowań, które w przestrzeni publicznej nie powinny mieć miejsca”.
KER zajmowała się reklamą firmy LV BET Zakłady Bukmacherskie. Chodziło o billboard zlokalizowany przy autostradzie A1, w okolicach Częstochowy i hasłem: “Jazda z kuRSAMI”. Według autora skargi hasło to jest jednoznacznym odniesieniem do wuglarnej przyśpiewki kibolskiej.
Firma LV BET nie ustosunkowała się do postawionych jej w skardze zarzutów. Dlatego KER podjęła uchwałę w formie opinii uznając, że reklama ta “pozostaje w sprzeczności z ogólnie przyjętymi normami etycznymi”.
KER: reklama nawiązuje do wulgarnego sloganu
W ocenie KER zaskarżona reklama nawiązuje do wulgarnego sloganu stosowanego m.in. przez kibiców na stadionie w kontekście pokonania przeciwnika.
“Należy zwrócić uwagę, że część ,,jazda z ku” napisana została odmienną czcionką od zakończenia – ,,RSAMI”. Użycie tego typu sformułowania poprzez zastosowany zabieg graficzny buzi jednoznaczne skojarzenie z zachowaniami chuligańskimi i jako takie jest niezgodne z dobrymi obyczajami i zasadami społecznej odpowiedzialności. Stanowi normalizację zachowań, które w przestrzeni publicznej nie powinny mieć miejsca. Dodatkowo należy wskazać, że odbiorcami reklamy mogą być również dzieci”- uzasadniła Komisja Etyki Reklamy.
Dodała, że jakkolwiek słowo „kursy” stanowi nawiązanie do usług firmy LV BET, jednak w zestawieniu z pierwszą częścią sloganu jest niedopuszczalnym zabiegiem marketingowym z punktu widzenia przyjętych norm należytej staranności.
Biuro prasowe LV BET do czasu publikacji tego tekstu nie odpowiedziało redakcji Wirtualnemedia.pl na przesłane pytania ws. opiniowanej przez KER reklamy.