Publicystyczny program Bogdana Rymanowskiego "Kawa na ławę" w zakończonym właśnie sezonie telewizyjnym 2007/2008 cieszył się większa popularnością niż w rok wcześniej. Niedzielny magazyn dał TVN-owi trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
Średnia widownia "Kawy na ławę" w TVN wyniosła 1,4 mln widzów, a w TVN 24 - 320 tys. widzów. Udziały obu stacji w rynku telewizyjnym w czasie emisji programu ukształtowały się na poziomie wynoszącym odpowiednio 15,79 proc. i 3,65 proc. Łącznie średnia oglądalność programu na obu antenach to 1,72 mln widzów.
W poprzednim sezonie (2006/2007) magazyn cieszył się mniejszą popularnością - średnio w TVN oglądało go 1,24 mln osób (udziały 13,92 proc.), a w TVN 24 - 250 tys. osób (udziały 2,75 proc.) (dane TVN 24 nie obejmują odcinków nadanych we wrześniu 2006 roku).
Zobacz tabelęW czasie emisji "Kawy na ławę" (niedziele godz. 10.55) TVN była stacją trzeciego wyboru. Liderem pasma była TVP 2 (1,76 mln widzów), a na drugim miejscu znalazł się Polsat (1,65 mln). Za TVN-em uplasowała się natomiast TVP 1 (1,18 mln). Gdyby dodać widownię TVN i TVN 24, to wtedy w paśmie emisji "Kawy" od programu Rymanowskiego lepsze byłyby tylko pozycje emitowane w Dwójce.
Zobacz tabelęZ reklam wyemitowanych wokół programu w minionym sezonie TVN zarobiła 8,78 mln zł, a TVN 24 - 1,03 mln zł (wpływy tej ostatniej stacji wraz ze spotami przy powtórkach magazynu o 17.30). Dane cennikowe bez rabatów.
Wśród widzów "Kawy na ławę" dominowały kobiety, osoby w wieku od 30 do 34 lat oraz powyżej 45. roku życia, mieszkańcy miast i posiadający wykształcenie średnie i wyższe.
Zobacz tabelę