W grudniu 2012 roku wśród kanałów informacyjnych pozycję lidera oglądalności obroniło TVP Info, ale straciło ono widzów. Zyskały za to Polsat News oraz TVN24, który był także na topie w grupie komercyjnej.
Średnia minutowa widownia TVP Info w grudniu 2012 roku wyniosła 225 tys. osób i była o 5,52 proc. niższa niż rok wcześniej, a udział stacji zmalał z 3,54 proc. do 3,29 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu umocnił się kanał TVN24, który w zeszłym miesiącu zanotował wzrost widowni o 9,77 proc. do poziomu 191 tys. oglądających. Natomiast udział tej stacji wzrósł z 2,59 proc. do 2,80 proc.
Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w grudniu ub.r. w każdej minucie miał średnio 59 tys. widzów, czyli o 19,31 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei udział tej stacji wzrósł z 0,73 proc. do 0,86 proc. Był to jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.
Z kolei największym spadkiem w rankingu dotknięta została zajmująca czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowa Superstacja. Jej widownia spadła o 12,11 proc. do 13 tys. widzów. Z kolei udział tego kanału zmniejszył się o 0,03 pkt. proc. do poziomu 0,18 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 na pozycję lidera awansowała już jednak stacja TVN24 z udziałem na poziomie 2,03 proc. (wzrost o 0,24 pkt. proc). Z kolei na drugie miejsce spadł kanał TVP Info z wynikiem 1,60 proc. (spadek o 0,21 pkt. proc.). Na trzeciej lokacie uplasował się Polsat News (0,74 proc.; + 0,19 pkt. proc.). Z kolei zajmująca czwartą lokatę Superstacja zanotowała tutaj spadek udziału z 0,08 do 0,06 proc.
Zobacz tabelę
Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej na pozycję lidera awansowała TV Biznes, który w grudniu 2012 roku zanotował wzrost średniej oglądalności aż o 137,37 proc. do 2,9 tys. widzów. Natomiast jego udział poszedł do góry o 0,02 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł 0,04 proc.
Z kolei widownia TVN CNBC w analizowanym okresie zmalała o 21,32 proc. do 2,7 tys. osób. Natomiast udział tej stacji spadł o 0,01 pkt. proc. i także wyniósł 0,04 proc.
Zobacz tabelę
Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 7,2 tys. widzów, czyli o 25,39 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
W grudniu ub.r. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało serwis informacyjny z 26 grudnia ub.r. (926 tys. osób), w TVN24 hitem były „Fakty po Faktach” (737 tys. widzów), a w Polsat News - program „Państwo w państwie” (415 tys. widzów).