W listopadzie br. nastąpiła zmiana na pozycji lidera w segmencie kanałów dziecięcych - został nim Cartoon Network. Największy spadek oglądalności zanotował BBC CBeebies.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że nowy lider zestawienia jakim jest Cartoon Network zanotował w listopadzie wzrost o 5,4 proc., co dało mu udział na poziomie 0,87 proc. Tymczasem Disney Channel zmniejszył swoje udziały w stosunku do roku ubiegłego o 22,8 proc. i obecnie ma 0,71 proc. rynku. Utrzymał jednak drugie miejsce.
Zobacz tabelę
W grupie wiekowej 4-15 liderem także Cartoon Network, który zanotował niewielki wzrost. Drugie miejsce zajął Disney XD , a trzecia lokata należała do kanału Nickelodeon.
Spośród 10 najpopularniejszych programów w stacjach dziecięcych w listopadzie (w grupie 4+ i 4-15) pięć wyemitował Cartoon Network.