W lipcu br. wśród kanałów dla dzieci największy wzrost zanotował Nickelodeon. Widzów straciły zaś, znajdujące się w pierwszej trójce, Disney Channel, Disney XD i Cartoon Network.
Blisko 85-procentowy wzrost Nickelodeon pozwolił stacji zbliżyć się do podium, które od kilku miesięcy regularnie traci na oglądalności. W lipcu będący lider zestawienia - Disney Channel zmniejszył swoje udziały w stosunku do roku ubiegłego o 15,2 proc. i obecnie ma 1,3 proc. rynku. Drugi w kolejności Disney XD zanotował spadek o 6,6 proc., a trzeci Cartoon Network - o 17,6 proc.
Na uwagę zasługuje też dynamiczny wzrost Polsat JimJam, który zwiększył swój udział o 67,5 proc. i obecnie ma 0,28 proc. rynku. Trzecim i zarazem ostatnim kanałem na plusie jest ZigZap/Hyper. W lipcu zyskał on 35,2 proc. i w efekcie jego udział w oglądalności ukształtował się na poziomie 0,12 proc.
Największy spadek w zestawieniu zanotował natomiast zajmujący ostatnie miejsce kanał CBeebies. Jego udział spadł o 64,7 proc.
Zobacz tabelę
W grupie wiekowej 4-15 tendencja wygląda bardzo podobnie. Także i tutaj liderami wzrostu są Nickelodeon i Polsat JimJam, a spadku - CBeebies. W przeciwieństwie jednak do ogólnego zestawienia straty nie zanotował Disney XD, podnosząc swój udział o 0,7 proc.
Zobacz tabelę
Najpopularniejszym programem emitowanym na antenie Disney Channel w lipcu br. był film familijny „16 życzeń”. Obejrzało go blisko 325 tys. osób (7,5 proc. udziału). Niewiele gorsza była druga w rankingu, animowana produkcja „Auta” (302,7 tys. widzów i 5,5 proc. udziału).
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.