Przeciętnie 16 tys. widzów ogląda w tym roku kanał Tele 5. To o 9 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe stacji od początku roku wyniosły 60 mln zł, a widzowie w Tele 5 najchętniej wybierają filmy fabularne.
Średnia widownia kanału Tele 5 w okresie od 1 stycznia do 21 sierpnia 2013 roku wyniosła 16 tys. osób. Przełożyło się to na 0,25 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 0,24 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej oglądalność stacji spadła o 8,53 proc. Wówczas jej średnia widownia wynosiła bowiem 17 tys. osób, a udział w obu grupach wiekowych plasował się na poziomie 0,28 proc.
Zobacz tabelę
Warto dodać, że w lipcu br. średnia widownia minutowa Tele 5 wynosiła 12 tys. osób, co przełożyło się na 0,24 proc. udziału w rynku. Taki sam udział antena miała wśród widzów w grupie komercyjnej (więcej na ten temat).
W rankingu dziesięciu topowych programów stacji w bieżącym roku wszystkie miejsca przypadły filmom fabularnym. Największą popularnością cieszyła się produkcja „Tożsamość”, którą obejrzało 196 tys. osób. Drugie miejsce z oglądalnością na poziomie 185 tys. widzów zajął film „Siódmy znak”.
Zobacz tabelę
Z danych cennikowych wynika, że wpływy reklamowe Tele 5 w okresie od 1 stycznia do 21 sierpnia br. wyniosły 59,1 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. spadły one o 16,58 proc., czyli o 11,8 mln zł (dane bez rabatów).