Telewizja Polska na reklamach emitowanych dotychczas przy transmisjach z mundialu w Rosji zarobiła cennikowo 120,8 mln zł, a na spotach sponsorów - 18,4 mln zł. Najwięcej na spoty wydali Johnson&Johnson, Reckitt Benckiser i Lidl Polska. Wśród sponsorów najaktywniejsza była Grupa Lotos.
W okresie od 14 do 25 czerwca br. , czyli od rozpoczęcia mistrzostw świata w piłce nożnej kanały Telewizji Polskiej, które transmitują lub retransmitują mecze rozgrywane w Rosji - czyli TVP1, TVP2, TVP Sport i TVP3 - zarobiły łącznie na emisji spotów 120 773 815 zł - pokazuje analiza IPG Mediabrands oparta na danych cennikowych Nielsen Audience Measurement. Są to wpływy jedynie z emisji reklam przy transmisjach dotychczasowych 35 meczów.
Prasa
|
Tomasz Lis skrytykował okładki „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” po porażce polskich piłkarzy. „Słabizna”
|
Z poniższej analizy wynika, że najwięcej na reklamy wydały dwie firmy, które w swojej komunikacji nie nawiązują do mundialu. Johnson&Johnson przeznaczył w omawianym okresie na spoty przy meczach 8,4 mln zł, a Reckitt Benckiser – 5,4 mln zł.
Trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje Lidl Polska z wydatkami w kwocie 5,4 mln zł.
Reklama
|
Mundial zapewni TVP skok oglądalności, ale wpływy z reklam nie pokryją kosztów praw do transmisji (opinie)
|
Marki, które prowadzą komunikację wykorzystującą wątek mundialu, znalazły się na dalszych pozycjach tego rankingu. Są to m.in. Grupa Żywiec, która m.in. reklamuje Warkę spotami z Adamem Nawałką czy Kompania Piwowarska promująca Tyskie z udziałem Zbigniewa Bońka.
Wśród marek, które promują się wykorzystując mundial są w tym zestawieniu także: Jeronimo Martins, Unilever (marka Rexona) - Orange, Media Saturn, Alior Bank, Orlen, Lotos, Hyundai i Coca-Cola.
Zobacz tabelę
Na emisji billboardów sponsorskich (tylko przy transmisjach meczów) w omawianym okresie Telewizja Polska zarobiła 18,4 mln zł. Najwięcej wydała na nie Grupa Lotos – 9,7 mln zł. Drugi pod tym względem był Blachotrapez z wydatkami 2,9 mln zł. Obie firmy są sponsorami polskiej reprezentacji piłkarskiej. Trzecie miejsce należy do firmy Visa z wydatkami na poziomie 2,8 mln zł, która jest sponsorem mundialu.
TVP zarobiła na mundialu, blisko 70 mln zł przychodów z reklam i stref kibica. „Sprzedawaliśmy spoty wg cennika”
W czwartek podczas briefingu prasowego prezes TVP Jacek Kurski poinformował, że koszty zakupu praw do transmisji mistrzostw świata w piłce nożnej oraz obsługi mundialu zwróciły się, a Telewizja Polska zarobiła na sprzedaży reklam i praw do organizacji stref kibica. Do tej pory nadawca odnotował już 69,72 mln zł wpływów.
![]() |
Mecz Polska-Senegal z 1,8 mln transmisji w internecie i aplikacji mobilnej. „To rekordowe wyniki”
|
Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanale Canal+ Ultra 4K.
Reprezentacja Polski swój ostatni pojedynek fazy pucharowej rozegra 28 czerwca o godz. 16.00 (z Japonią). Będzie to tzw. „mecz o honor”, po którym niezależnie od jego wyniku nasza drużyna pożegna się z tegorocznym mundialem.