W zestawieniu kanałów dla dzieci liderem oglądalności jest Jetix, który wyprzedza m.in. Cartoon Network i MiniMini. Stacje te oglądają najmłodsi mieszkający w miastach.
Największą widownię wśród stacji przeznaczonych dla dzieci w okresie od 1 stycznia do 31 lipca roku miał kanał Jetix, którego udziały w rynku telewizyjnym wyniosły 0,71 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się Cartoon Network z udziałami na poziomie 0,65 proc., a na trzecim MiniMini - 0,61 proc. Na dalszych miejscach uplasowały się stacje ZigZap/Hyper i Jetix Play.
Zobacz tabelęZ kolei w komercyjnej grupie docelowej liderem była stacja Mini Mini z udziałami wynoszącymi 0,59 proc., pozycję wicelidera zajął Jetix (0,57 proc.), a trzecie miejsce przypadło kanałowi Cartoon Network (0,47 proc.).
Zobacz tabelęZ danych telemetrycznych wynika, iż widzowie Jetixu to przede wszystkim dzieci i młodzież w wieku do 4 do 19 lat, a także dorośli pomiędzy 35. a 39. rokiem życia. Stację wybierają głównie mężczyźni zamieszkali w miastach.
Zobacz tabelęNatomiast Cartoon Network oglądają w największej części chłopcy w wieku od 4 do 15 lat, zamieszkali w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.
Zobacz tabelęWidownia MiniMini jest głównie kobieca. Kanał wybierają najmłodsze dzieci w wieku do 4 do 9 lat, a także ich rodzice (ludzie w wieku od 25 do 34 lat). Stacja cieszy się największą popularnością w miastach poniżej 50 tys. oraz powyżej 100 tys. mieszkańców.
Zobacz tabelęEmitowane na jednym kanale stacje ZigZap i Hyper oglądają przede wszystkim dziewczęta w wieku od 4 do 19 lat, mieszkające w najmniejszych i największych miastach.
Zobacz tabelęZ kolei Jetix Play jest oglądany głownie przez dzieci od 4 do 15 lat, a także przez dorosłych wieku od 30 do 39 lat i od 55 do 59 lat. Tę stację wybiera najczęściej widownia kobieca z miast poniżej 50 tys. i powyżej 100 tys. mieszkańców.
Zobacz tabelęW zestawieniu nie uwzględniono stacji Disney Channel ze względu na brak pomiaru widowni tego kanału przez AGB Nielsen Media Research.