Biznes 2010-06-15
43

Jakie są zarobki w polskiej branży reklamowej?

Creative director w polskiej agencji reklamowej zarabia średnio 23 tys. zł miesięcznie, a buying director w domu mediowym 26,6 tys. zł - wynika z danych SAR. Ogółem zarobki w branży reklamowej wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem, za to spadło zatrudnienie.

W polskich agencjach reklamowych średnia płaca zasadnicza zwiększyła się w porównaniu z 2009 rokiem o 1,7 proc., a płaca całkowita (z uwzględnieniem premii i honorariów zmiennych) – o 1,1 proc. Natomiast w domach mediowych ten wzrost wyniósł odpowiednio 3 proc. i 4 proc. Ogółem w agencjach reklamowych więcej zarobili pracownicy na 24 stanowiskach, tyle samo – na 10, a mniej – na 24. W domach mediowych średnie zarobki zwiększyły się dla 14 stanowisk, nie zmieniły – dla 11, a zmniejszyły się – dla 12. 

W agencjach reklamowych najwyższe są przeciętne pensje financial directorów (26 tys. zł brutto miesięcznie) i creative directorów (23 tys. zł). 

Zobacz tabelę


W domach mediowych najwięcej zarabiają buying directorzy – średnio 26,6 tys. zł brutto miesięcznie, financial directorzy (26,4 tys. zł) i planning directorzy (24. tys. zł).

Zobacz tabelę


Jednocześnie zarówno agencje reklamowe, jak i domy mediowe ograniczyły w porównaniu z ubiegłym rokiem zatrudnienie. W agencjach wartość mediany liczby pracowników zmniejszyła się z 69 do 50 (czyli o 27 proc.), a średnia – z 74 na 62. W domach mediowych mediana zatrudnienia spadła z 81 do 70 (o 15 proc.), a średnia – z 94 na 86. W bieżącym roku 28 proc. badanych agencji nie planuje zmian liczby zatrudnionych, 32 proc. zapowiada wzrost, a 12 proc. – spadek. Natomiast wśród domów mediowych zwiększenie zatrudnienia przewiduje w bieżącym roku 33 proc. firm, spadek – 7 proc., a utrzymanie obecnego poziomu – 47 proc.  

Zobacz tabelę



Badanie przeprowadzono przez firmę IDEA! Management Konsulting wśród członków Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR: 23 agencji reklamowych, 13 domów mediowych oraz 2 agencji reklamowych z działami mediowymi. Płace dla wszystkich stanowisk zostały uśrednione, a elementy dodatkowe wynagrodzeń (np. premie, opieka medyczna czy samochód służbowy) nie zostały uwzględnione.
 

Autor: tw

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (43) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas