Według polskich internautów najlepszym kanałem do reklamowania branży telekomunikacyjnej jest internet - wynika z badania IRCenter i LeadR.
Na internet jako najatrakcyjniejszy kanał reklamowy wskazało 40% respondentów. Drugie miejsce zajęła telewizja, którą wybrało 36% osób, a na trzeciej pozycji znalazły się reklamy przesyłane na skrzynkę pocztową drogą e-mailową (26%).
52% przebadanych internautów stwierdziło, że chce otrzymywać ofertę operatora telekomunikacyjnego bezpośrednio na maila.
51% respondentów zadeklarowało także, że w ostatnim czasie zdarzyło im się otworzyć maila z ofertą przedstawiciela branży komunikacyjnej. 30% osób było akurat zainteresowanych takimi usługami, ale 29% otworzyło korespondencję bo zna markę, która ją przesłała.
Badanych zapytano także gdzie szukaliby informacji szczegółowych na temat danej oferty operatora, jeśli byliby nią zainteresowani. Najwięcej respondentów (65%) wybrało firmowe strony internetowe. Ważne są też publikowane w internecie opinie innych użytkowników (47%), podczas gdy mniejsze znaczenie mają bezpośrednie rozmowy w salonie (40%).
Natomiast w sytuacji, gdy użytkownikom kończy się umowa na usługi telekomunikacyjne, chętniej wybierają bezpośrednią rozmowę z konsultantem w punkcie sprzedaży (60%), a strona internetowa jest na drugim miejscu (45%).
Badanie zostało przeprowadzono przez agencję badawczą IRCenter i agencję interaktywną LeadR w styczniu 2014 r. metodą RTS (real time sampling) na losowej próbie n=1796 internautów, użytkowników czterech różnych usług telekomunikacyjnych: sieci komórkowej (95%), internetu stacjonarnego (79%), płatnej telewizji w domu (72%) oraz internetu mobilnego (49%).