Tylko 2 proc. polskich internautów nie umieściło w sieci żadnych informacji na swój temat, a 24 proc. nie kasuje swoich nieużywanych kont - wynika z sondażu IMAS International przeprowadzonego na zlecenie Polskie Badania Internetu.
Dziewięć na dziesięć osób umieściło w internecie informację na
temat swojej daty urodzenia, imię oraz nazwisko. Ponad dwie trzecie
zamieściło w internecie swoje zdjęcia. Miejsce zamieszkania
umieściła w sieci niemal połowa zbadanych internautów. Niewiele
mniej badanych (niemal 43 proc.) zaprezentowało przebieg swojej
edukacji/kariery zawodowej. Informacje na temat nazwy firmy, w
której pracuje podaje jedna na dziesięć osób. Ponad jedna trzecia
udostępnia on-line prywatny numer telefonu - wynika z badania IMAS
International.
Pod swoim nazwiskiem publikuje artykuły, teksty i wypowiedzi ponad
16 proc. ankietowanych.
Niemal 90 proc. ankietowanych ma darmowe konta pocztowe, a
niewiele mniej (87 proc.) - profil
w komunikatorze.
Tylko 11 proc nie ma konta na serwisie społecznościowym. Nasza-Klasa pozostawia daleko w tyle pozostałe serwisy. Konto na tym serwisie ma - niezależnie czy z niego korzysta czy nie - 84,5 proc. ankietowanych internautów. Popularny na świecie Facebook w Polsce znajduje się na miejscu piątym. Wśród serwisów o charakterze biznesowym na szóstym miejscu znalazł się Golden Line, na dziewiątym - LinkedIn.
Ponad 30 proc. respondentów ma swój profil na pięciu do dziewięciu różnego typu serwisach. Kolejne 28 proc. korzysta od jednego do czterech serwisów. Na dwudziestu lub więcej serwisach ma swoje konta ponad 12 proc. ankietowanych.
Na pytanie o to, jak często badani kasują swoje konta, po
podjęciu decyzji o niekorzystaniu z jakiegoś serwisu najwięcej osób
(niemal 26 proc.) odpowiedziało, że usuwa konta rzadko. Niewiele
mniej - prawie 24 proc. - nie robi tego nigdy. Ponad 21 proc.
ankietowanych zadeklarowało, że kasuje konto zawsze po zaprzestaniu
korzystania z jakiegoś serwisu.
Badanie na zlecenie PBI zrealizował IMAS International na próbie 505 internautów w wieku 18-54 lata. Pytania zadano w ramach badania Omnibus Online w dniach 11-15 czerwca.
Marcin Szumichora