14 mln paczek jednego dnia. InPost urósł o jedną piątą

W 2024 roku grupa InPost dostarczyła 1,09 mld przesyłek, a rekordowego dnia w czasie grudniowego szczytu zakupowego - prawie 14 mln. Sieć Paczkomatów zwiększyła się o jedną trzecią, z czego za granicą o 61 proc.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
14 mln paczek jednego dnia. InPost urósł o jedną piątą

1,09 mld przesyłek dostarczonych przez grupę InPost w 2024 roku to o 22 proc. więcej niż rok wcześniej. W czwartym kwartale, najintensywniejszym pod względem sprzedażowym, nastąpił wzrost rok do roku o 20 proc. do 322,1 mln.

Całoroczna liczba paczek, które firma dostarczyła w Polsce, zwiększyła się o 20 proc. do 709,3 mln. Dominują dostawy do Paczkomatów (wzrost o 17 proc. do 577,6 mln), ale wyższą dynamikę (o 37 proc. do 131,7 mln) osiągnęły dostawy kurierskie. InPost wyliczył w komunikacie, że do jego wyników najmocniej przyczynili się mali i średni sprzedawcy internetowi, e-sklepy modowe oraz krajowe i zagraniczne marketplace’y.

InPost z dużym wzrostem w Wielkiej Brytanii

Za granicą zdecydowanie najmocniej urósł biznes firmy w Wielkiej Brytanii i Włoszech. W całym roku liczba dostarczonych tam paczek poszła w górę o 85 proc. do 115,8 mln.

W samym czwartym kwartale InPost dostarczył w Wielkiej Brytanii 27,2 mln paczek (wzrost 58 proc. r/r). W komunikacie podkreślono, że był to najlepszy kwartalny wynik w historii, napędzany przez usprawnienia operacji logistycznych i znaczną ekspansję sieci. Zaznaczono, że sieć w Wielkiej Brytanii działa obecnie przy średnim wykorzystaniu przekraczającym 100 proc. pojemności, co - w opinii spółki - wskazuje na znaczny potencjał wzrostu liczby Paczkomatów w przyszłości.

Z kolei działający głównie we Francji Mondial Relay dostarczył w czwartym kwartale 77,7 mln paczek, o 10 proc. więcej niż przed rokiem. Ten wzrost był głównie napędzany przez segment B2C, który odnotował 28 proc. wzrost. Liczba dostaw do Paczkomatów poszła w górę aż o 80 proc.

- Rynki Mondial Relay rosną zgodnie z naszą strategią w zakresie B2C i wolumenów APM. Na wszystkich rynkach nadal koncentrujemy się na poprawie jakości i ekspansji sieci - opisuje w komunikacie Rafał Brzoska, prezes i mniejszościowy akcjonariusz InPostu.

grafika

Ponad 11 tys. nowych Paczkomatów

Liczba Paczkomatów przez rok zwiększyła się o 33 proc. do 46 977, zaś liczba zainstalowanych w nich skrytek na paczki - o 25 proc. do 5,54 mln.

W Polsce wzrosty były znacznie niższe: na koniec roku InPost miał 25 269 maszyn z 3,66 mln skrytkami (to odpowiednio 15 i 12 proc. więcej niż przed rokiem). - W ubiegłym roku rozbudowaliśmy naszą sieć w Polsce do ponad 25 .000 maszyn. Nowo wprowadzone usługi, w tym InPost Pay i program lojalnościowy, już pokazują swoją skuteczność, przyczyniając się do wzrostu wolumenu - wylicza Rafał Brzoska

Na rynkach zagranicznych liczba Paczkomatów poszła w górę o 61 proc. do 21 708. Natomiast w przypadku innych punktów nadań i odbioru paczek, z których większość należy do Mondial Relay, nastąpił wzrost o 15 proc. do 35 119.

grafika

- Po raz pierwszy w historii dostarczyliśmy ponad 1 miliard przesyłek, zainstalowaliśmy ponad 11 500 maszyn Paczkomat, a tylko w ciągu jednego grudniowego dnia - w okresie przedświątecznym - obsłużyliśmy prawie 14 milionów przesyłek - podsumowuje Brzoska.

InPost nie podał jeszcze swoich wyników finansowych za czwarty kwartał ub.r. Natomiast w trzecim kwartale przy wzroście skonsolidowanych przychodów o 22,6 proc. do 2,53 mld zł firma zarobiła na czysto 250 mln zł. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. zainwestowała 986 mln zł, o 40 proc. więcej niż przed rokiem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu