W 2022 roku Polsat Media co prawda zwiększył przychody sprzedażowe o 2,4 proc., ale przy wzroście kosztów operacyjnych o 13 proc. zmalał jego zysk netto. W całości trafi do Telewizji Polsat i Cyfrowego Polsatu.
Wpływy sprzedażowe Polsat Media w 2023 roku (dokładnie: od 2 stycznia do 31 grudnia, bo spółka na przełomie 2022 i 2023 roku zmieniła formę prawną) sięgnęły 271,17 mln zł, o 2,4 proc. więcej niż rok wcześniej (264,78 mln zł). To przede wszystkim przychody ze sprzedaży i sponsoringu.
Polsat Media sprzedaje również ofertę reklamową ponad 40 kanałów Telewizji Polsat i należących do nadawcy platform internetowych, także tych przejętej cztery lata temu Grupy Interia. Przychody od Telewizji Polsat zwiększyły się z 23,58 do 24,14 mln zł, a te od pozostałych spółek z grupy kapitałowej Cyfrowy Polsat - z 5,97 do 27,91 mln zł.
Ponadto broker obsługuje w tym zakresie innych nadawców telewizyjnych, m.in. Kino Polska TV, A+E Networks, BBC Worldwide, AMC Networks oraz Telewizję Puls.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na koniec ub.r. suma należności firmy wynosiła 291,88 mln zł (z czego 52 proc. od pięciu największych kontrahentów), wobec 168,25 mln zł przed rokiem (58 proc. od

Działalność operacyjna Polsat Media kosztowała w 2023 roku 84,54 mln zł, co wobec 74,98 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 12,7 proc. Wydatki pracownicze zwiększyły się z 34,44 do 36,79 mln zł, przy niezmiennej liczbie osób zatrudnionych na etacie - 244.
Z kolei koszty dystrybucji i marketingu poszły w górę z 22,59 do 26,45 mln zł, te określone jako inne - z 14,55 do 17,81 mln zł, a suma darowizn (w całości stanowią pozostałe wydatki operacyjne) poszybowały z 509 tys. do 11,43 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Polsat bez połowy zysku. Dostał więcej dywidend
Zyskowność firmy poprawił natomiast wzrost przychodów inwestycyjnych z 6,92 do 14,17 mln zł, z czego suma uzyskanych odsetek podskoczyła z 6,02 do 13,77 mln zł, wpływy z poręczeń - z 847 tys. do 1,06 mln zł, za to wynik z różnic kursowych poszedł w dół z 49 do -664 tys. zł.

Na poziomie operacyjnym zysk Polsat Media zmalał ze 189,32 do 175,22 mln zł, a w ujęciu netto - ze 158,75 do 153,22 mln zł (przy nieznacznym spadku kwoty zapłaconego podatku dochodowego: z 37,48 do 36,17 mln zł).
Na koniec ub.r. firma miała 380,5 mln zł wolnych środków, wobec 190,67 mln zł, z czego suma zgromadzona na lokatach przez rok poszła w górę ze 181,24 do 373,96 mln zł. Z kolei kwota za przedpłacone emisje reklam na koniec ub.r. wynosiła 9,14 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 9,51 mln zł.
W Polsat Media 62,27 proc. udziałów ma Telewizja Polsat, a 37,75 proc. - Cyfrowy Polsat. Wspólnicy cały zysk netto z 2023 roku dostaną jako dywidendę, zostanie ona wypłacona do końca br.
