Ruszyła kampania wspierająca nowy „Katalog IKEA 2017”. Bohaterami akcji, prowadzonej pod hasłem „Dla wszystkich, którzy chcą żyć po swojemu”, są zwykli ludzie i znani influencerzy. Działania realizują agencje Grey Group Poland, Kalicińscy.com, K2, Performance Media, MEC, Garden of Words i Blue Ivy.
„Katalog IKEA 2017” ma 324 strony i cztery strony okładki. Został wydrukowany w nakładzie 211 mln egzemplarzy w 32 językach i jest dostępny w 49 krajach. Liczba egzemplarzy dystrybuowanych w Polsce to prawie 6 mln.
Uzupełnieniem papierowej wersji „Katalogu IKEA” jest całkowicie nowa aplikacja „IKEA Katalog” na smartfony, laptopy, tablety i komputery stacjonarne, którą można też połączyć z najnowszą wersją Apple TV. Aplikacja zawiera więcej filmów i więcej możliwości odkrywania rozwiązań wyposażenia domów 3D. Daje m.in. szansę spojrzenia na produkty IKEA w trybie augmented reality, czyli możliwość umieszczenia ich we własnym domu. Aplikacja będzie dostępna od 5 września.
Nowy katalog jest zapowiadany jako manifest zachęcający, aby ludzie w mniejszym stopniu przejmowali się tym, co myślą o nich inni, a bardziej tym, czego sami pragną i co dla nich samych jest najważniejsze. Celem kampanii promującej katalog jest uświadomienie odbiorcom, że we własnym domu każdy powinien być sobą i żyć po swojemu.
- W tym roku, po raz pierwszy, zdecydowaliśmy się nie koncentrować tylko na jednorodnej komunikacji opartej na twardych, racjonalnych benefitach. Nie chcemy ukrywać produktów i rozwiązań IKEA za przekazem promocyjnym, a pokazać, jakie wartości są dla IKEA najważniejsze i jakie są obecne w naszej codziennej pracy. Chcemy, aby nasza komunikacja trafiała do serc i poruszyła wyobraźnię Polaków. To jest przestrzeń, w której czujemy się najlepiej - podkreśla lider kampanii, Adam Jankowski, country web & digital manager IKEA Retail w Polsce. - W związku z tym będziemy mówić o historiach zwykłych ludzi, naszych klientów, by to oni stali się ambasadorami idei, którą chcemy przekazać - opisuje.
Do kampanii zaangażowano też wielu influencerów, aby idea „Katalogu IKEA 2017” wybrzmiała w ich społecznościach w naturalny i autentyczny sposób. Częścią akcji jest również cykl spotkań sąsiedzkich organizowanych w parkach osiedlowych polskich miast. Mają one integrować lokalną społeczność oraz pomagać odbudować tradycje dobrych relacji sąsiedzkich.
W ramach działań promujących „Katalog IKEA 2017” przewidziano reklamy telewizyjne, aktywności w internecie (m.in. w social media), media relations oraz eventy konsumenckie.
Kreację spotów reklamowych przygotowała agencja Grey Group Poland, za komunikację w internecie odpowiadają agencje Kalicińscy.com, K2 i Performance Media, a za planowanie i zakup mediów - dom mediowy MEC. Działania public relations realizuje agencja Garden of Words, współpracą z influencerami kieruje agencja Hash.fm, a za eventy konsumenckie odpowiada agencja Blue Ivy.