IKEA uruchomiła przetarg na swój globalny budżet reklamowy.
Obecnie warty około 200 milionów funtów budżet szwedzkiej sieci obsługiwany jest przez należące do holdingu reklamowego WPP Group domy mediowe Mediaedge:cia i MediaCom.
IKEA podzieliła pomiędzy te dwie firmy swój budżet w 2005 roku, kiedy rywalizację z nimi przegrał OMD. Mediaedge:cia obsługuje sieć m.in. w USA, Kanadzie, Chinach, Belgii, Finlandii, Holandii, Rosji i Szwecji, podczas gdy MediaCom w Danii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Portugalii i Wielkiej Brytanii.
Proces przetargowy nadzorują menedżer sieci Anders Bille oraz analityk biznesowy Eija Nordkvist. Jego rozstrzygnięcie planowane jest nie wcześniej niż we wrześniu tego roku.
IKEA posiada obecnie 296 sklepów w 36 krajach Europy, Ameryki Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy sieć otworzyła kolejne placówki m.in. w Austrii, Belgii, Włoszech, Francji, Chinach i Japonii.
źródło: Brand Republic