Kampania “Room for everyone” zrealizowana przez agencję McCann Poland dla Mastercard zdobyła trzy pierwsze nagrody na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Została nagrodzona Grand Prix oraz Złotym i Srebrnym Lwem.
Projekt “Room for everyone” otrzymał Grand Prix w kategorii Creative Data, Złotego Lwa w kategorii Direct Lions i Srebro w kategorii Creative B2B.
Agencja została nominowana łącznie w 14 kategoriach: w 12 (w tym do nagrody Titanium) za kampanię “Room for everyone”, i w 2 - za projekt “Where to settle”. W obu przypadkach były to projekty realizowane dla Mastercard.
“Room for everyone” - o czym jest?
Kampania „Room for everyone” wykorzystuje narzędzie GdzieJakiBiznes, powstała z myślą o polskich i ukraińskich mikroprzedsiębiorcach. Promuje ona ideę biznesów komplementarnych, czyli takich, które funkcjonując w pobliżu siebie lepiej prosperują i pozytywnie wpływają na pozostałe przedsiębiorstwa w danej lokalizacji. Narzędzie, GdzieJakiBiznes od Mastercard odpowiada na potrzeby osób, które mają pomysł na biznes, rekomendując potencjalnie najlepsze miejsce do jego prowadzenia. Opierając się na danych, narzędzie oceni lokalizacje, w której planowana działalność ma największe szanse powodzenia.
Platforma GdzieJakiBiznes.com stworzona została w oparciu o zanonimizowane dane o trendach zakupowych od Mastercard oraz dodatkowe informacje dostarczone przez partnerów programu, takie jak zagęszczenie ruchu czy poziom natężenia hałasu w danej lokalizacji. Dostęp do tych danych i analiz zarezerwowany był dotychczas dla dużych firm i korporacji. Teraz, bez dodatkowych opłat, skorzystać z nich mogą wszyscy zainteresowani przedsiębiorcy. Narzędzie dostarcza dane dla 37 największych miast w Polsce. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka, użytkownicy platformy otrzymują także bezpośredni dostęp do aktualnych ofert kupna lub wynajmu lokali usługowych, dopasowanych do ich potrzeb i możliwości budżetowych.
Narzędzie GdzieJakiBiznes powstało we współpracy z agencjami McCann, która jest współautorem koncepcji platformy, strategii komunikacji i kreacji oraz Brand New Galaxy, która jest partnerem technologicznym odpowiedzialnym za stworzenie narzędzia, jego optymalizację technologiczną, analitykę oraz media performance.
Materiały do kampanii „Room for Everyone” zostały przygotowane we współpracy z domem produkcyjnym Dynamo Film, a za realizację spotów odpowiada Tomek Okulicz. Za strategię i realizację kampanii PR odpowiada Agencja Solski Communications. W sierpniu tego roku, narzędzie GdzieJakiBiznes zostanie wdrożone również w Czechach i na Słowacji.
Festiwal Cannes Lions ruszył 17 czerwca i potrwa do 22 czerwca.