Sierpniowy ranking najpopularniejszych stron internetowych nie przyniósł zmian w czołówce - liderem jest Google, a dalej plasują się: Onet.pl, Wirtualna Polska, Allegro.pl i Nasza-klasa.pl - wynika z danych pochodzących z badania Megapanel PBI/Gemius.
Spośród witryn znajdujących się w pierwszej trójce, jedynie serwis Google.pl zyskał w sierpniu br. w porównaniu do lipca br. odwiedzających (jego liczba użytkowników wzrosła o 0,67 proc.), zaś Onet.pl i Wirtualna Polska ich straciły (spadki wyniosły odpowiednio 0,1 proc. i 0,25 proc.). W pierwszej dziesiątce nie było jednak żadnych zmian pozycji.
Nie obyło się bez nich natomiast w dalszej części rankingu. Grupa Gadu-Gadu awansowała z 14. na 12. miejsce, Mozilla.com spadła z 12. na 13., a Grupa Fotka.pl z 13. na 14. Spadek zanotowała także strona Pkt.pl (z 18. na 19.). Na pozycji 15. zadebiutowała witryna Pf.pl, a na 18. - porównywarka Ceneo.pl. Z pierwszej dwudziestki wypadły natomiast Orange i Grupa IDG.
Ranking witryn według zasięgu
miesięcznego
W rankingu witryn pod względem liczby odsłon bez zmian - prowadzi Nasza-klasa.pl, drugie miejsce zajmuje Allegro.pl, a trzecie - Onet.pl.
Ranking witryn według miesięcznej liczby
odsłon
Ranking witryn według miesięcznego
czasu
Liderem wśród komunikatorów jest Gadu-Gadu, z którego w sierpniu br. korzystało 6,05 mln użytkowników. Dalej plasują się: Skype i Tlen.pl.
Ranking komunikatorów według zasięgu
miesięcznego
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, sierpień 2008 r.
Liczebność próby: N= 17 120. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie
uwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie
wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie
komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Grupa Fotka.pl, Grupa Medousa.pl i Pino.pl składają się
zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem
site-centric.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części
witryny, które biorą udział w audycie site-centric.
**** Liczba odsłon dla o2.pl prezentowana w wynikach badania za
sierpień 2008 nie obejmuje około 5,5 mln odsłon, które zostały
utracone na skutek 15 minutowej awarii serwera.