Reklama 2014-07-04
2

Gdańsk likwiduje kolejne reklamy niezgodne z zasadami. Kilkadziesiąt nośników

Na terenie Gdańska trwa proces likwidacji reklam umieszczonych niezgodnie z regulacjami wydanymi przez prezydenta miasta. Od listopada 2013 r. zlikwidowanych zostało kilkadziesiąt kolejnych nośników.

Gdańsk rozpoczął w listopadzie 2013 r. likwidację reklam niezgodnych z zasadami wprowadzonymi zarządzeniem prezydenta miasta ze stycznia 2013 r. (więcej na ten temat). Od tego czasu zlikwidowanych zostało kilkadziesiąt kolejnych nośników reklamowych.

Największe zmiany objęły posesję przy Al. Grunwaldzkiej 516 w Oliwie, tuż za ogrodzeniem Parku Oliwskiego. Dzięki przejęciu administracji nieruchomości przez miasto od Urzędu Wojewódzkiego, doprowadzono do likwidacji wszystkich 9 reklam (zostały tylko szyldy).

Sporo nośników zniknęło także ze Śródmieścia, w tym dwa billboardy z ul. 3 Maja (jeden w związku z inwestycjami na kolei). Dzięki współpracy firmy AMS z prywatnego terenu zniknął nośnik z Wałów Jagiellońskich, który zasłaniał widok na zabytkową Radę Miasta. Ta sama firma zlikwidowała reklamę w rejonie wiaduktu Biskupia Górka. Zlikwidowano również reklamę z Podwala Przedmiejskiego, która ingerowała w panoramę Głównego Miasta widzianą z Podwala Przedmiejskiego, przesłaniając w niektórych widokach wieże Bazyliki Mariackiej i Ratusza.

Miasto od wielu miesięcy rozmawia z Naczelną Organizacją Techniczną o uporządkowaniu elewacji budynku przy Rajskiej. Urząd przygotował propozycję sposobu umieszczania informacji o imprezach artystycznych odbywających się w tym obiekcie. "Mamy pisemną deklarację prezesa oddziału NOT w Gdańsku o likwidacji wszystkich nośników wiszących obecnie bez właściwych pozwoleń." - mówi Michał Szymański, kierownik referatu estetyzacji miasta gdańskiego magistratu.

Podobne rozmowy toczą się z najemcą Wielkiego Młyna, który oszpecony jest banerami. Mimo deklaracji, kupcy wciąż ich nie usunęli i mają czas do końca lipca br. na likwidację reklam bez dodatkowych konsekwencji.

Ponadto we Wrzeszczu usunięto reklamę z dawnego cmentarza przy skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Kościuszki, a także banery z wyremontowanej elewacji przy Grunwaldzkiej 8. Zniknęły też reklamy sklepu spożywczego przy rewitalizowanej Wajdeloty.

Cały czas trwa weryfikacja reklam i szyldów w Śródmieściu. Obecnie prowadzonych jest 36 spraw, z których 16 - w związku z niedostosowaniem się w terminie do wezwań o usunięcie samowoli - przekazanych zostało do Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Niektóre samowolne reklamy i szyldy zostały już zdemontowane.

Autor: km

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas