Wpływy reklamowe dzienników w 2008 roku wzrosły o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu, najwięcej zyskały "Dziennik" i "Fakt" - raport portalu Wirtualnemedia.pl na temat wydatków na reklamę w gazetach.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w 2008 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 1009 mln zł, czyli o 11,2 mln zł wobec analogicznego okresu 2007 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 332 mln zł (na rynku od października 2007). Trzecie miejsce przypadło dla "Dziennika" (Axel Springer Polska) - 213,4 mln zł (wzrost o 45 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w 2008 roku 2
747 mln zł wobec 2 607 mln zł w 2007 roku (dane cennikowe, bez
rabatów i autopromocji).
Zobacz tabelę
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor