Nadawany w sobotnie wieczory na antenie TVP 2 turniej przygodowy "Fort Boyard" miał mniej widzów niż pozycje emitowane w tym czasie przez TVP 1 i TVN, udało mu się jednak wygrać z programami Polsatu. Z reklam show przyniósł Dwójce 6,1 mln zł.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że "Fort Boyard" oglądało średnio 2,33 mln osób. Format zapewnił TVP 2 udział w rynku na poziomie 16,85 proc. wśród wszystkich widzów i w 17,43 proc. w grupie 16-49. Lepsze wyniki show miał w okresie od 11 października do 6 grudnia br. (data emisji ostatniego odcinka), gdy pokazywany był o 19.10, bo jego udział w rynku wahał się wtedy między 16,43 proc. a 20,15 proc. Wcześniej, gdy program nadawano o 20.05 (od 6 września br.), jego udział wynosił od 13,35 proc. do 15,99 proc.
W paśmie nadawania "Fortu Boyard" TVP 2 była dopiero trzecią stacją pod względem gromadzonej widowni. Liderem pasma była TVP 1, emitująca wtedy głównie "Wieczorynkę", "Wiadomości" i filmy fabularne, co dało jej 3,53 mln widzów. Na drugiej pozycji znalazła się TVN (gł. "Fakty", "Uwaga!", "Niania", "Mam talent"; 2,9 mln). Nieco gorzej od Dwójki radził sobie natomiast Polsat (gł. "Wydarzenia", "Ranking gwiazd", "Jak Oni śpiewają"; 2,2 mln).
Program gromadził przed telewizorami głównie kobiety, widzów w wieku od 10 do 15 lat oraz od 35 do 39 lat i powyżej 45. roku życia, mieszkańców wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Przychody ze spotów reklamowych nadawanych przed i po emisji każdego odcinka "Fortu Boyard" wyniosły w sumie 6,1 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).
Druga edycja programu, która została już nagrana, ma pojawić się w ramówce TVP 2 wiosną 2009 roku.
Oglądalność "Fortu Boyard" odcinek po
odcinku
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji
programu
Profil widowni "Fortu Boyard"