Telewizja 2018-01-29
5

Fokus TV liderem oglądalności w 2017 roku. TVP Historia na drugim miejscu

W zeszłym roku liderem oglądalności wśród kanałów dokumentalnych był Fokus TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł Travel Channel, a na przeciwnym biegunie znalazł się Polsat Viasat Nature - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział kanału Fokus TV w 2017 roku wyniósł 0,80 proc., po spadku względem 2016 roku o 1,23 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Warto dodać, że stacja ta nadaje w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

Wiceliderem była TVP Historia, która też jest obecna w DVB-T. Jej udział w rynku to 0,60 proc. (bez zmian).
Podium uzupełnia Discovery Channel. Średni dobowy wynik tego kanału w zeszłym roku wyniósł 0,56 proc., po wzroście udziału w porównaniu do 2016 roku o 1,82 proc.

Na 21. miejscu uplasował się nowy kanał satelitarny Polsat Doku, który ruszył 10 lutego ub.r., a jego średni udział w 2017 roku wyniósł 0,04 proc. Na ramówkę stacji składają się głównie filmy i cykle dokumentalne.

Największym wzrostem pochwalić się mógł Travel Channel, który awansował z miejsca 14. na 11. Udział tej stacji w analizowanym miesiącu poszedł do góry o 25 proc. do 0,15 proc.

Z kolei na przeciwnym biegunie znalazł się Polsat Viasat Nature, który w rankingu spadł z lokaty 20. na 22. Jego udział, po stracie o 33,33 proc., wyniósł 0,04 proc.

W grupie komercyjnej w 2017 roku liderem też był Fokus TV. Jego średni dobowy udział w rynku telewizyjnym wyniósł tutaj 0,84 proc., po spadku o 10,64 proc.

Drugi był Discovery Channel, którego udział wyniósł 0,74 proc. (zmniejszył się on o 5,13 proc.). Ostatnie miejsce podium przypadło TVP Historii (0,49 proc.; w dół o 5,77 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem, wynoszącym 21,43 proc. do 0,17 proc., również pochwalić się mógł Travel Channel.

Na przeciwnym biegunie w tym ujęciu znalazł się kanał CBS Reality - jego strata wyniosła 37,50 proc. do 0,05 proc.

W grudniu 2017 roku liderem oglądalności wśród kanałów sportowych w obu grupach wiekowych również był Fokus TV. W 4+ jego udział zwiększył się o 20,78 proc. do 0,93 proc., a w 16-49 - o 13,48 proc. do 1,01 proc.

Autor: Michał Kurdupski

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (5) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas