Największe tygodniki opinii zamknęły październik ogromnymi spadkami sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem. Liderem była "Polityka", najwięcej stracił "Wprost" i "Newsweek Polska" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" w październiku br. wyniosła 153 452
egz. i była o 5 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu ubiegłego
roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy
opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Zarejestruj się, wymieniaj wiedzę, doświadczenia i poglądy z innymi profesjonalistami
Cafe.Wirtualnemedia.pl - portal społecznościowy dla ludzi mediów, reklamy, internetu, marketingu, PR, badań i gospodarki!
Na drugim miejscu znalazł się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny), który sprzedał się w ilości 139 551 egz. (wzrost o 3 proc.), a na pozycji trzeciej uplasował się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) ze sprzedażą ogółem na poziomie 113 135 egz. (spadek o 19 proc.).
Najbardziej w segmencie spadła jednak sprzedaż zajmującego
czwarte miejsce tygodnika "Wprost", który we wrześniu br. rozszedł
się w ilości 101 377 egz., czyli o 20 proc. mniejszej niż rok
wcześniej.
Porównując dane "miesiąc do miesiąca" to najwięcej zyskał "Gość
Niedzielny", a najwięcej stracił "Przekrój".
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i
zagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław
Kuliś), która w październiku br. sprzedała się w ilości 306 407
egz., co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 5 proc.
Zobacz tabelę
Sprzedaż ogółem "Gazety Polskiej" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) wyniosła w październiku br. średnio 25 101 egz. (25851 rok wcześniej).