Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w lipcu br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek w zestawieniu. Na czele wzrostów znalazła się z kolei „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu 2016 roku wyniosła 266 363 egz., czyli o 10,39 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Jak wynika z analizy naszego portalu, dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 142 182 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 6,99 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,67 proc. do 136 316 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,86 proc. do najniższego poziomu w historii. Dziennik ten w lipcu br. sprzedawał się w liczbie 54 022 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 40 217 egz., po wzroście o 0,52 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 5,99 proc. i wyniosła 19 153 egz.
Zobacz tabelę
W lipcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Wyborcza”, która zyskała 6,51 proc.
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,27 proc.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.