W grudniu ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Na drugie miejsce awansował „Super Express”, który względem grudnia 2015 roku wyprzedził „Gazetę Wyborczą” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w grudniu 2016 roku wyniosła 272 650 egz., czyli o 10,12 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 135 130 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmalał o 6,04 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 17,16 proc. do 132 837 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz trzeci w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza” (różnica między tymi tytułami w grudniu ub.r. wyniosła 2 293 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce dwa miesiące wcześniej - wówczas przewaga wyniosła 408 egz., a miesiąc później wzrosła ona do 2 376 egz. W połowie października wzrosła cena większości wydań „Gazety Wyborczej”, a z płatnego dostępu do jej serwisów internetowych na koniec ub.r. korzystało prawie 100 tys. użytkowników.
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 5,46 proc. Dziennik ten w grudniu ub.r. sprzedawał się w liczbie 52 124 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 42 846 egz., po spadku o 3,48 proc.
Zobacz tabelę
W grudniu ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która zyskała 2,76 proc.
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,83 proc.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.