We wrześniu zmniejszyła się sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich, "Dziennik" zanotował spadek o ponad 24 proc. - to najgorszy wynik od debiutu. Zyskuje "Super Express", "Rzeczpospolita", "GP" i "Parkiet'.
Liderem sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety we wrześniu 2007 wyniosła 497 026 egzemplarzy, czyli o 0,2 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2006 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż drugiej "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 438 883 egz. Jest to wynik o 1,4 proc. gorszy niż we wrześniu 2006 (445 191 egz.).
Na trzecie miejsce awansował tabloid "Super Express" (Media Express) - wzrost sprzedaży z poziomu 194 883 egz. do 198 201 egz.
Dopiero na czwartej pozycji uplasował się "Dziennik" (Axel Springer Polska) - na rynku od 18 kwietnia 2006 - ze średnią sprzedażą 157 097 egz. (wrzesień 2006 - 208 765 egz.).
Kolejne miejsce zajęła "Rzeczpospolita" - wzrost sprzedaży do
147 086 egz. (rok wcześniej 145 193 egz.).
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to największy
spadek sprzedaży zanotował "Fakt".