Prasa 2016-04-27
0

„Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Głos Wielkopolski” i „Express Ilustrowany” nowymi liderami PBC w regionach

W sześciu województwach zmienili się liderzy czytelnictwa dzienników w okresie od września 2015 roku do lutego 2016 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

W województwie łódzkim nowym liderem czytelnictwa został „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 1,33 pkt. proc. i wyniósł 17,40 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Dziennika Łódzkiego” (Polska Press Grupa) zmniejszyło się o 2,63 pkt. proc. do 15,08 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie mazowieckim został „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej jednak zmniejszył się o 1,81 pkt. proc. i wyniósł 10,13 proc. Natomiast czytelnictwo będącej liderem rok temu „Gazety Wyborczej” (Agora) zmniejszyło się o 4,89 pkt. proc. do 8,90 proc.

Na Podkarpaciu z drugiego na pierwsze miejsce również awansował „Fakt”, podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytane były „Nowiny” (Polska Press Grupa). „Fakt” zanotował wzrost wskaźnika czytelnictwa o 1,40 pkt. proc. do 16,52 proc., a wynik „Nowin” w badanym okresie uplasował się na poziomie 14,18 proc., po spadku o 1,79 pkt. proc.

W województwie podlaskim nowym liderem czytelnictwa została „Gazeta Wyborcza”, która awansowała z miejsca czwartego. Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 3,07 pkt. proc. i wyniósł 10,65 proc. Natomiast czytelnictwo będącej liderem rok temu „Gazety Współczesnej” (Polska Press Grupa) zmalało o 8,44 pkt. proc. do 10,31 proc., a tytuł ten spadł na miejsce drugie.

Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie warmińsko-mazurskim, po awansie z trzeciej lokaty, również została „Gazeta Wyborcza”. Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 5,49 pkt. proc. i wyniósł 7,01 proc. Natomiast wynik „Faktu” uplasował się na poziomie 6,59 proc., po jednak wzroście o 1,40 pkt. proc.

Na pierwsze miejsce w województwie wielkopolskim awansował „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), który zanotował wzrost wskaźnika czytelnictwa o 1,49 pkt. proc. do 13,90 proc. W analogicznym okresie rok wcześniej najchętniej czytany był „Fakt” - jego wynik zmalał o 3,26 pkt. proc. do 10,60 proc.

Zobacz tabelę

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2014 roku do stycznia 2015 roku oraz od sierpnia 2015 roku do stycznia 2016 roku. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.
Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Autor: mk

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas