W lipcu br. czołowe serwisy w Polsce zanotowały mniejszą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Po 500-800 tys. użytkowników straciły Facebook i YouTube, które wyprzedził Onet.
Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w lipcu strony Google odwiedziło 215 tys. polskich użytkowników mniej niż w czerwcu. Z kolei Facebook stracił 480 tys. real users z Polski, a YouTube - aż 840 tys. Te spadki wykorzystał Onet, który miał tylko 120 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, i awansował z czwartego na drugie miejsce.
Z kolei strony WP i Orange odwiedziło 335 tys. real users mniej niż w czerwcu, Gazeta.pl - 520 tys. mniej, a Interii - 345 tys. NK.pl straciła w skali miesiąca 570 tys. użytkowników, o2 - 245 tys., a Allegro - zaledwie 15 tys.
Zobacz tabelę
Wśród stron objętych audytem site-centric przewodzi pięć największych portali horyzontalnych. Przy czym w porównaniu z czerwcem Allegro wyprzedziło Interię, a Gazeta.pl spadła o dwa miejsca. W drugiej części zestawienia największe spadki zanotowały strony TVN i Muratora - odpowiednio ok. 550 i 500 tys. real users.
Adres google.pl odwiedziło 270 tys. polskich użytkowników mniej niż w czerwcu, a google.com - 255 tys. mniej. Onet.pl stracił 180 tys. real users, wp.pl - 280 tys., a allegro.pl - 115 tys.
Na stronach wykonano 125 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. Onet zanotował 45 mln odsłon mniej, WP i Orange - ponad 115 mln mniej, a Gazeta.pl - prawie 60 mln mniej.
Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędził 20 minut mniej niż w czerwcu, a w serwisach WP i Orange - 23 minuty mniej. Za to witryny Eurozetu zyskały pod tym względem 15 minut, a strony Polskiego Radia - aż 52 minuty.
Komunikator GG zanotował 160 tys. uruchomień mniej niż w miesiąc wcześniej, Skype - 455 tys. mniej, a Windows Media Player - aż 685 tys. mniej. Winamp stracił prawie 200 tys. uruchomień, a Ipla - 160 tys.
* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.
Liczebność próby: N= 12 386. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane
o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.