Nadawane od czwartku do niedzieli ćwierćfinały Euro 2008 oglądało w Polsacie i Polsacie Sport Extra średnio 4,3 mln widzów. Do tej pory stacja zarobiła cennikowo na reklamach przy transmisjach z mistrzostw ponad 73 mln zł.
Mecze ćwierćfinałowe Euro 2008, które rozgrywane były od
czwartku do niedzieli o 20:45, wraz z poprzedzającym je studiem
oglądało w ogólnodostępnym Polsacie średnio 4,17 mln widzów -
wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla
Wirtualnemedia.pl. Zapewniło to stacji udziały w rynku w wysokości
33,58 proc., natomiast w komercyjnej grupie wiekowej 16-49 - 36,42
proc.
Dodatkowe 191 tys. widzów śledziło transmisje w kodowanym Polsacie Sport Extra.
Zobacz tabelę
Transmisje ćwierćfinałów Euro 2008 zapewniły Polsatowi zdecydowaną pozycję lidera pasma prime-time'owego. Druga w rankingu oglądalności TVP1 przyciągnęła przed telewizory prawie o połowę mniej widzów - przeciętnie 2,33 mln czyli mniej więcej co piątą osobę oglądającą wtedy telewizję. Kolejne miejsca zajęły TVN (1,78 mln widzów) i TVP2 (1,62 mln widzów).
Zobacz tabelę
Do tej pory Polsat zarobił cennikowo na emitowaniu reklam przy meczach Euro 2008 i ich powtórkach 73, 15 mln zł, z czego najwięcej dzięki transmisjom w ogólnodostępnym Polsacie. Spotkania ćwierćfinałowe przyniosły stacji cennikowe wpływy reklamowe w wysokości 15,49 mln zł. Zobacz tabelę Zobacz tabelę