GroupM, do której należą agencje mediowe Wavemaker, Mindshare, Mediacom wprowadza globalny framework dla dekarbonizacji mediów. Nowe metodologie pomiaru umożliwiają ocenę emisji dwutlenku węgla z reklam we wszystkich kanałach i na wszystkich rynkach.
GroupM, należąca do WPP mediowa grupa inwestycyjna, przedstawia podejście, które zastosuje do pomiaru i redukcji emisji dwutlenku węgla z reklam przy użyciu nowo opracowanych globalnego frameworku pomiaru dwutlenku węgla.
Jak podano w komunikacie "framework to nowatorski zestaw metodologii pomiarowych stworzony do przeanalizowania mediowego łańcucha wartości i zdefiniowania niezbędnych danych wejściowych do pomiaru emisji dwutlenku węgla na wszystkich pięciu etapach cyklu życia reklamy dla wszystkich formatów, kanałów i rynków zgodnie ze standardami Greenhouse Gas Protocol".
Wprowadzone rozwiązanie ma zapewnić parametry, dane wejściowe i metodologię, niezbędne do zasilenia tego co może być najsolidniejszym w branży globalnym kalkulatorem dwutlenku węgla, który będzie dostępny dla klientów GroupM jeszcze w tym roku i pozwoli media plannerom na mapowanie całkowitego śladu węglowego kampanii reklamowych od opracowania do realizacji.
- Nasi klienci chcą priorytetowo traktować inwestycje mediowe z wydawcami i platformami, którzy aktywnie dekarbonizują swoje dostawy mediów - powiedział Christian Juhl, global CEO GroupM. - Chociaż cieszymy się z podjętych w ostatnich latach wielu kroków mających na celu określenie emisji dwutlenku węgla z reklam, różne standardy w firmach, platformach i na rynkach opóźniają konkretne działanie. Dzieląc się tym globalnym frameworkiem, mamy nadzieję, że zaczniemy dostosowywać naszą branżę do spójnego zestawu standardów, które stworzą jasne cele i bodźce do szybkiej dekarbonizacji łańcucha dostaw mediów.
Mniej reklam, ale wyższej jakości
Aby opracować framework dekarbonizacji, GroupM współpracowała z niezależnymi specjalistami w zakresie pomiaru dwutlenku węgla i uwzględniła wkład od klientów, partnerów branżowych, stron trzecich i ekspertów z całej GroupM oraz WPP. Oprócz zapewnienia standardów i procesów pomiaru emisji dwutlenku węgla, ten framework określa również kroki, które reklamodawcy mogą natychmiast podjąć, aby przyspieszyć swoje wysiłki w kierunku dekarbonizacji. Obejmują one kupowanie mniejszej liczby reklam, ale o wyższej jakości, zmniejszanie złożoności łańcucha dostaw poprzez ograniczanie pośredników oraz kupowanie niskoemisyjnych produktów mediowych.
Aby zachęcić do ustanowienia ogólnobranżowych standardów pomiaru dwutlenku węgla we wszystkich kanałach i formatach, GroupM udostępni metodologie i procesy wspierające jej nowy framework branżowym organom i organizacjom zaangażowanym w dekarbonizację łańcucha dostaw mediów, wyznaczając cel zatwierdzony przez Science Based Targets initiative (SBTi).
- Dekarbonizacja mediów to wyzwanie, przed którym stoimy jako branża. Globalny framework ma umożliwić zrobienie kolejnego istotnego kroku w tym kierunku, zgodnie z podjętym przez nas zobowiązaniem. Chcemy dostarczyć framework, z którego będą mogli skorzystać wszyscy uczestnicy naszego rynku tak by dekarbonizacja mediów stała się faktem - mówi Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM Poland & CEE Cluster Lead.