Elon Musk połączył X ze spółką od AI. Ubyła jedna czwarta wyceny

Amerykański miliarder Elon Musk poinformował w nocy z piątku na sobotę, że jego start-up działający w obszarze sztucznej inteligencji xAI nabył należącą również do niego platformę społecznościową X. X został przy tym wyceniony na 33 mld dolarów, czyli o 25 proc. mniej niż Musk zapłacił za platformę jesienią 2022 roku.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Elon Musk połączył X ze spółką od AI. Ubyła jedna czwarta wyceny
Elon Musk (fot. AKPA)

„Przyszłość xAI i X jest ze sobą ściśle związana” – napisał Elon Musk we wpisie opublikowanym na X.

Według miliardera połączenie danych, modeli AI, potencjału informatycznego oraz zasobów ludzkich obu firm pozwoli xAI oferować „bardziej inteligentne i dochodowe usługi”.

Jak podkreślił Musk, X ma ponad 600 mln aktywnych użytkowników. Według niego firma ta jest warta 33 mld dol., zaś xAI - 80 mld.

Wskutek transakcji serwis X będzie stanowił część spółki xAI, co pod względem prawnym bardzo ułatwi jej "wykorzystywanie wszystkich treści X" na potrzeby rozwijania modelu sztucznej inteligencji Grok - zauważył dziennik "Die Welt". Gazeta przypomniała, że xAI rywalizuje z innymi firmami branży sztucznej inteligencji, np. z OpenAI, która stworzyła model ChatGPT.

Elon Musk zapłacił za Twittera 44 mld dolarów

Musk kupił X (wówczas Twitter) pod koniec 2022 r. za 44 mld dol. Podczas kampanii prezydenckiej w USA intensywnie wykorzystywał serwis do wspierania kandydatury Donalda Trumpa.

Miliarder założył xAI w 2023 r. po sukcesie ChatGPT, uruchomionego przez OpenAI pod koniec 2022 r. Jego start-up stworzył własny chatbot, Grok, który ma tę przewagę, że szkoli się na danych publicznych użytkowników X. Grok jest zaprogramowany tak, by udzielać odpowiedzi w mniejszym stopniu odpowiadających wartościom „woke” (wyrażenie określające wrażliwość m.in. na kwestie rasowe i prawa mniejszości seksualnych) i bardziej zabarwionych humorem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu