W lipiec spadła sprzedaż wszystkich gazet regionalnych - zmiana na pozycji lidera. Łączna sprzedaż tytułów pod marką 'Polska' wyniosła 305 tys. egz. - najwyższą osiągnęła 'Polska Dziennik Zachodni' - 75 020 egz., a najmniejszą 'Polska Olsztyn' - 676 egz. Raport portalu Wirtualnemedia.pl
Kolejne przetasowania na rynku gazet regionalnych. Pozycję lidera stracił niekwestionowany numer jeden ostatnich lat "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse), którego sprzedaż ogółem wyniosła w lipcu b.r. 75 020 egz. (spadek o 11 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2007 r.) - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na pierwsze miejsce awansowała gazeta "Gazeta Pomorska" (Gazeta
Pomorska Media) - 78 283 egz. (rok wcześniej 83 260 egz.) a na
trzecim uplasowała się "Polska Dziennik Bałtycki" (Polskapresse) -
48 224 egz.
Łączna sprzedaż gazet pod marką 'Polska' (plus "Kurier Lubelski" -
na rynku od 15. października 2007) wyniosła w lipcu 2008 r. 305
tys. egzemplarzy - najwyższą sprzedaż osiągnęła 'Polska Dziennik
Zachodni' - 75 020 egz., a najmniejszą 'Polska Olsztyn' - 676 egz.
Miesiąc wcześniej osiemnaście tytułów wchodzących w skład
projektu"Polska" miało średnią sprzedaż na poziomie 327 tys. egz.
(w maju 378 tys. egz., w kwietniu - 335 tys. egz.,w marcu - 333
tys. egz., w lutym - 348 tys. egz., w styczniu 2008 - 321 tys.
egz., w grudniu 2007 - 359 tys. egz., w listopadzie 2007 - 399 tys.
egz.).
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedaż
większości dzienników regionalnych.