Prasa 2008-09-03
0

Dzienniki regionalne: spada sprzedaż Polski

W lipiec spadła sprzedaż wszystkich gazet regionalnych - zmiana na pozycji lidera. Łączna sprzedaż tytułów pod marką 'Polska' wyniosła 305 tys. egz. - najwyższą osiągnęła 'Polska Dziennik Zachodni' - 75 020 egz., a najmniejszą 'Polska Olsztyn' - 676 egz. Raport portalu Wirtualnemedia.pl

Kolejne przetasowania na rynku gazet regionalnych. Pozycję lidera stracił niekwestionowany numer jeden ostatnich lat "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse), którego sprzedaż ogółem wyniosła w lipcu b.r. 75 020 egz. (spadek o 11 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2007 r.) - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na pierwsze miejsce awansowała gazeta "Gazeta Pomorska" (Gazeta Pomorska Media) - 78 283 egz. (rok wcześniej 83 260 egz.) a na trzecim uplasowała się "Polska Dziennik Bałtycki" (Polskapresse) - 48 224 egz.

Zobacz tabelę


Łączna sprzedaż gazet pod marką 'Polska' (plus "Kurier Lubelski" - na rynku od 15. października 2007) wyniosła w lipcu 2008 r. 305 tys. egzemplarzy - najwyższą sprzedaż osiągnęła 'Polska Dziennik Zachodni' - 75 020 egz., a najmniejszą 'Polska Olsztyn' - 676 egz. Miesiąc wcześniej osiemnaście tytułów wchodzących w skład projektu"Polska" miało średnią sprzedaż na poziomie 327 tys. egz. (w maju 378 tys. egz., w kwietniu - 335 tys. egz.,w marcu - 333 tys. egz., w lutym - 348 tys. egz., w styczniu 2008 - 321 tys. egz., w grudniu 2007 - 359 tys. egz., w listopadzie 2007 - 399 tys. egz.).

Zobacz tabelę

Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedaż większości dzienników regionalnych.

Zobacz tabelę

Autor: masz

Więcej informacji: Polska, Polskapresse, dziennik regionalny, zkdp

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas