Prasa 2007-10-23
0

"Dziennik" mocno obciąża finansowo Axel Springer Polska

Axel Springer Polska dąży do zwiększenia przychodów reklamowych "Dziennika". Wejście tytułu w ubiegłym roku sprawiło, że wydawnictwo zanotowało do 116 mln zł straty.

Według danych Expert Monitor do końca września "Dziennik" zarobił 107,8 mln zł, ale od tej kwoty należy odliczyć 50-60-procentowe upusty i rabaty. Z raportu finansowego Axel Springer Polska z 2006 r. wynika, że w ubiegłym roku przychody wydawnictwa wzrosły o 67 mln zł, głównie dzięki "Dziennikowi".

Koszty wydawania tytułu są jednak znacznie większe. "Puls Biznesu" informuje, że w ubiegłym roku koszty operacyjne koncernu wzrosły głównie za sprawą "Dziennika" o 176 mln złotych. Gazeta zwiększyła zatrudnienie (na co wydała 25 mln złotych) oraz poświęciła na promocje blisko 91 mln złotych (dane Expert- Monitor, nie obejmują rabatów).

Obecny rok zmusił Axel Springer Polska do dużych cięć. Jak twierdzi konkurencja "Dziennik" ma niższe nakłady i dużo mniej wydaje na promocję. Informacje o możliwym upadku tytułu i jego kłopotach ucina jednak przedstawiciel wydawnictwa.

-"Dziennik" to najbardziej pluralistyczny tytuł na rynku, opiniotwórczy, zawsze w czołówce cytowalności - tłumaczy w rozmowie z "PB" Dominik Tzimas, dyrektor zarządzający gazety.
- Optymistycznie patrząc, "Dziennik" osiągnie break even w 2009 r. Realny scenariusz przewiduje natomiast, że stanie się to w roku 2010 - uspokaja Tzimas.

Priorytetem dla kierownictwa niemieckiego koncernu jest obecnie zwiększenie przychodów reklamowych tytułu. Jednak według nieoficjalnych informacji zarząd Axel Springer myśli także o zmianie na stanowisku redaktora naczelnego "Dziennika". Wśród potencjalnych kandydatów na to stanowisko wymienia się Tomasza Lisa.

Autor: KS - Puls Biznesu

Więcej informacji: Axel Springer Polska, Dziennik

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ
<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas