Telewizja 2019-06-29
5

Polsat liderem oglądalności w DVB-T, Zoom TV z największym wzrostem

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w maju br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Zoom TV, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W maju 2019 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do maja 2018 roku zwiększył się o 0,96 proc. i wyniósł 12,66 proc.

Drugą pozycję zajęła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 11,46 proc., po wzroście o 13,80 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 8,81 proc. i wyniósł 10,62 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 8,68 proc. do 8,42 proc.

W czołowej piątce znalazł się jeszcze kanał TVP Info. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 6,87 proc. (rok wcześniej było to 6,60 proc., co oznacza wzrost wynoszący 4,09 proc.).

21. miejsce zajął TVP Sport, którego średni udział w naziemnej telewizji cyfrowej w maju br. wyniósł 0,88 proc. Stacja ta na MUX-3 nadaje od 7 czerwca ub.r., gdzie zastąpiła TVP Rozrywkę. Z kolei od 22 grudnia ub.r. stacja w jakości HD jest dostępna również na ósmym multipleksie DVB-T (wraz z TVP Rozrywką, która powróciła do naziemnej telewizji cyfrowej).

Wspomniana wyżej TVP Rozrywka zanotowała spadek udziału w maju br. względem maja ub.r. o 73,77 proc. do 0,48 proc. Jednocześnie jest to największa strata w zestawieniu.

Z kolei najwięcej zyskał kanał Zoom TV, który awansował z 24. na 22. lokatę. Jego wynik zwiększył się o 44,26 proc. do 0,88 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w maju 2019 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T też zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 14,46 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 3,51 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 8,47 proc. do 10,91 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,17 proc., do góry o 4,74 proc.).

1,46 proc. udziału w tej grupie miał TVP Sport.

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 62,82 proc. do 1,27 proc., odnotowała tutaj stacja TVP Historia. Również i w tym ujęciu najwięcej straciła TVP Rozrywka - było to 73,37 proc. do 0,45 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor: Michał Kurdupski

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (5) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas