Wpływy reklamowe dzienników w styczniu 2009 roku spadły o 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Sporo straciła 'Gazeta Wyborcza i 'Dziennik', zyskała 'Rzeczpospolita' i "Fakt" - raport Wirtualnemedia.pl.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w styczniu 2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 60 mln zł, czyli o 15 mln zł wobec analogicznego okresu 2008- wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 19,5 mln zł (spadek o 2,3 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Rzeczpospolitej" (Presspublika) - 13,38 mln zł (wzrost o 0,8 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 164 mln zł w styczniu 2009 r. wobec 184 mln zł w 2008 roku (dane cennikowe, dane bez autopromocji).
Zobacz tabelęZobacz tabelę
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert
Monitor