Wpływy reklamowe dzienników w kwietniu 2009 roku spadły o 22 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Najwięcej stracił 'Dziennik' (w dół o 47 proc.), najmniejszy spadek odnotował "Fakt" a liderem pozostała "Gazeta Wyborcza" (spadek o 30 proc.).
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w kwietniu 2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 67,1 mln zł, czyli o 28 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 25,4 mln zł (spadek o 3,4 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel Springer Polska) - 16,6 mln zł (spadek o 1,4 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 197,5 mln zł w
kwietniu 2009 r. wobec 253,8 mln zł w analogicznym okresie 2008
roku (dane cennikowe, dane bez autopromocji).
Zobacz tabelę
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor