Największe tygodniki opinii zamknęły maj 2009 r. spadkiem sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłym rokiem. Liderem była "Polityka", najwięcej - aż 31 proc. - stracił "Przekrój" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" w maju 2009 r. wyniosła 137 623 egz., czyli o 11 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu 2008 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie 135 061 egz. (wzrost o 8 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek
Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w
ilości 111 618 egz. (spadek o 7 proc.).
Zobacz tabelę
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i
zagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo
Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w maju br. sprzedała się w ilości
301 787 egz. (wzrost o 2 proc.).
Zobacz tabelę