W październiku 2008 roku spadła sprzedaż siedmiu dzienników ogólnopolskich. Swój wynik poprawiły tylko dwa tytuły: Super Express i Gazeta Prawna. Szczegóły w specjalnym raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w październiku 2008 r. wyniosła 477 624 egz., czyli 6,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2007 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 382 712 egz. Jest to wynik o 13 proc. gorszy niż w październiku 2007 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zwiększył swoją sprzedaż o 3 proc. do 197 185 egz.
Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotował spadek o 7 proc. W październiku br. tytuł sprzedawał się w ilości 136 635 egz.
Na piątym miejscu znalazł się "Dziennik" (Axel Springer Polska)
ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 83 176 egz. (spadek o 50
proc.).
W październiku br. w porównaniu z wrześniem br. wzrosła sprzedaż
większości tytułów ogólnopolskich.
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -
taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie
przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne
razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w
ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%
ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży
egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez
wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w
samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w
zamian za towary lub usługi.