Największe tygodniki opinii zamknęły wrzesień 2009 r. spadkiem sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłym rokiem. Liderem była "Polityka", najwięcej - aż 29 proc. - stracił "Przekrój" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" we wrześniu 2009 r. wyniosła 141 554 egz., czyli o 6 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu 2008 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie 131 872 egz. (wzrost o 5 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 112 644 egz. (spadek o 7 proc.). Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost"), który miał sprzedaż mniejszą o 17 procent. Jeszcze większy spadek odnotował "Przekrój" (w dół o 29 proc.).
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która we wrześniu br. sprzedała się w ilości 342 134 egz. (wzrost o 11 proc.).
Zobacz tabelęZobacz tabelę