W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansowała TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce utrzymał Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 26 sierpnia do 1 września 2013 roku wzrósł o 1,11 pkt. proc. do 13,09 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w porównaniu do poprzedniego tygodnia zmniejszył się o 1,79 proc. i wyniósł 11,22 proc. Ostatnią pozycję podium zajęła TVN, której wynik w analizowanym okresie wyniósł 10,96 proc., po wzroście o 0,17 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,44 proc., wzrost o 0,54 pkt. proc.).
Bardzo duży spadek udziału odnotował kanał TVP Info, którego średni tygodniowy wynik zmniejszył się o 0,78 pkt. proc. do 2,88 proc.
Natomiast rekordowym udziałem (1,29 proc, po wzroście o 0,09 pkt. proc.) pochwalić się może TTV. Ponadto wysokie udziały w rynku telewizyjnym zanotowały takie kanały jak: TV Puls, ATM Rozrywka, Eurosport oraz Disney Channel.
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera utrzymał się Polsat, który stracił tutaj 1,75 pkt. proc. do 12,25 proc. udziału. Drugie należało do TVN, której udział zwiększył się o 0,23 pkt. proc. do 11,84 proc. Z kolei ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (wzrost udziału o 0,41 pkt. proc. do poziomu 9,48 proc.).
- 1
- 2