Internet 2018-09-29
8

DoRzeczy.pl liderem zasięgowym serwisów prawicowych, mocno w dół wPolityce.pl, Niezalezna.pl i TelewizjaRepublika.pl

Wśród serwisów informacyjno-publicystycznych o profilu konserwatywnym po dużym wzroście odwiedzalności na pozycję lidera zasięgowego awansowało DoRzeczy.pl, natomiast znaczące spadki zanotowały wPolityce.pl, Niezalezna.pl i TelewizjaRepublika.pl.

Serwis DoRzeczy.pl w sierpniu br. odwiedziło 1,24 mln internautów, co dało 4,6 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w witrynie 8,03 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio 7 minut i 3 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

wPolityce.pl przy 1,04 mln użytkowników zanotowało dużo lepsze od DoRzeczy.pl statystyki odsłon (21,05 mln) i przeciętnego czasu korzystania (33 minuty i 49 sekund). Z kolei Niezalezna.pl przy 792,1 tys. użytkowników miała 11,32 mln odsłon oraz 20 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania, a na Telewizjarepublika.pl odwiedzający spędził średnio 21 minut i 16 sekund.

DoRzeczy.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl są związane z tytułami prasowymi - odpowiednio „Do Rzeczy”, „Sieci” oraz „Gazetą Polską” i „Gazetą Polską Codziennie”. Do wydawcy „Sieci” należą też witryny wGospodarce.pl (miała w sierpniu 93,2 tys. użytkowników i 465,8 tys. odsłon) oraz wPolsce.pl, gdzie można oglądać uruchomioną w połowie ub.r. stację o tej nazwie (można też ją oglądać na stronie głównej wPolityce.pl). Ta druga, tak samo jak wSieciprawdy.pl, zanotowała zbyt małą odwiedzalność, żeby została oszacowana w badaniu Gemius/PBI. Podobnie jest wprzypadku witryn GazetaPolska.pl i GPcodziennie.pl.

W zestawieniu są też witryny tygodników „Gość Niedzielny” (602,8 tys. użytkowników i 12,3 mln odsłon) i „Niedziela” (159,3 tys. użytkowników i 494,5 tys. odsłon) oraz dwumiesięcznika „Polonia Christiana” (147,8 tys. użytkowników i 858,3 tys. odsłon).

Z kolei serwis Fronda.pl zanotował w zeszłym miesiącu 631,5 tys. użytkowników i 5,94 mln odsłon, platforma blogowa Salon24.pl - 604,1 tys. użytkowników i 3,24 mln odsłon, a RadioMaryja.pl - 372,5 tys. użytkowników i 890,2 tys. odsłon.

Na komputerach liderem we wszystkich statystykach było wPolityce.pl, notując 561,2 tys. użytkowników, 12,77 mln odsłon oraz 44 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Niezalezna.pl przy 532,8 tys. użytkowników miała 9,9 mln odsłon oraz 27 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania. Natomiast w serwisie Telewizji Republika odwiedzający spędził średnio 22 minuty i 58 sekund.

Z kolei na smartfonach i tabletach DoRzeczy.pl odwiedziło 817,7 tys. internautów, którzy wykonali na stronie 4,76 mln odsłon oraz spędzili średnio po 5 minut i 43 sekundy.

wPolityce.pl zanotowało 566,6 tys. użytkowników, 8,28 mln odsłon oraz 18 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Na Gosc.pl wykonano 6,31 mln odsłon, a na Telewizjarepublika.pl użytkownik spędził średnio 15 minut i 21 sekund.

W skali roku DoRzeczy.pl zyskało 2,16 pkt proc. zasięgu i 3,69 mln odsłon (to odpowiednio 88,5 i 85,1 proc. w górę), natomiast średni czas korzystania przez użytkownika zmalał o 25 sekund (czyli 5,6 proc).

Procentowo bardzo duże wzrosty osiągnęły też Salon24.pl, RadioMaryja.pl i wGospodarce.pl. Pierwszy serwis zyskał 1,16 pkt proc. zasięgu i 598,7 tys. odsłon (107,4 i 22,6 proc. w górę) przy spadku średniego czasu korzystania o 7 minut i 38 sekund (48 proc.). RadioMaryja.pl osiągnęło wzrost o 0,42 pkt proc. zasięgu, 406,8 tys. odsłon oraz 59 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 43,7, 81,1 i 295 proc. w górę), a wGospodarce.pl - o 0,07 pkt proc. zasięgu, 283 tys. odsłon oraz 3 minuty i sekundę średniego czasu korzystania (25, 154,8 i 109 proc. w górę).

Za to TelewizjaRepublika.pl straciła 1,6 pkt proc. zasięgu i 3,81 mln odsłon (to 54,6 i 46,1 proc. w dół), przy czym przeciętny czas spędzony na stronie przez użytkownika wydłużył się o 6 minut i 41 sekund (czyli 45,8 proc.). Podobnie zmieniły się wyniki Niezalezna.pl: zasięg spadł o 3,11 pkt proc. (51,5 proc.) i 6,03 mln odsłon (34,8 proc.), a średni czas korzystania zwiększył się o 7 minut (53,5 proc.).

wPolityce.pl zanotowało natomiast spadki o 0,69 pkt proc. zasięgu (15,2 proc.), 10,61 mln odsłon (33,5 proc.) oraz 11 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (24,6 proc.).

Autor: tw

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter