Prasa 2012-03-12
2

“Dobre Rady” liderem w 2011 roku, “Naj” najbardziej w dół

W 2011 roku tylko dwa z siedmiu miesięczników poradnikowych dla kobiet zanotowały wzrosty sprzedaży - były to “Poradnik Domowy” i “Świat Kobiety”. Najwięcej, 26 proc. stracił “Naj Magazyn”, mocno w dół poszła też sprzedaż “Olivii”.

Liderem pozostały “Dobre Rady” (Grupa Burda). Ich średnia sprzedaż ogółem w 2011 roku wyniosła 454 109 egz. po spadku o 6,84 proc. w porównaniu z 2010 rokiem - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce z trzeciego awansował magazyn “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem poszła w górę o 0,11 proc. do 424 799 egz.

Na pozycję trzecią z drugiej spadła “Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer). Jej wynik zmalał o 12,29 proc. i wyniósł w 2011 roku 390 968 egz.

Największy wzrost w rankingu zanotował plasujący się tuż za podium “Poradnik Domowy” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła o 6,29 proc. do 381 401 egz.

Najwięcej w rankingu stracił zajmujący ostatnie, siódme miejsce “Naj Magazyn” (G+J Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w 2011 roku wynosiła 113 321 egz., czyli o 25,73 proc. mniej niż w 2010 roku. Dane za 2010 rok obejmują okres od lipca do grudnia, gdy “Naj Magazyn” był miesięcznikiem (wcześniej ukazywał się jako tygodnik).

Drugi największy spadek odnotowała plasująca się oczko wyżej “Olivia” (Marquard Media Polska) - jej wynik zmalał o 23,71 proc. i wyniósł 161 030 egz.

>>> Bauer kupił “Naj Magazyn” od G+J

>>> Miesięcznik “Olivia” sprzedany Bauerowi

Zobacz tabelę

* - dane “Naj Magazynu” za 2010 rok obejmują okres od lipca do grudnia


W grudniu 2011 roku liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników poradnikowych był “Poradnik Domowy”, który jako jedyny zanotował wzrost, wynoszący 3,13 proc. Jego wynik to 468 603 egz.

Na drugim miejscu znalazły się “Dobre Rady” ze sprzedażą ogółem na poziomie 448 199 egz. i spadkiem o 8,71 proc. Trzeci był “Świat Kobiety” (402 950 egz., spadek o 19,90 proc.).

Najwięcej stracił kolejny miesiąc z rzędu “Naj Magazyn” - jego sprzedaż ogółem spadła aż o 44,13 proc. do 96 396 egz.

Zobacz tabelę


 

Autor: pp

Więcej informacji: Dobre Rady, Naj, miesięcznik poradnikowy

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas