Telewizja 2017-07-19
10

Discovery Communications i Scripps Networks Interactive rozmawiają o fuzji

Koncerny telewizyjne Discovery Communications (właściciel m.in. stacji Discovery i Eurosportu) oraz Scripps Networks Interactive (właściciel m.in. Grupy TVN) prowadzą rozmowy dotyczące fuzji - podał „The Wall Street Journal”.

Według „The Wall Street Journal”, powołującego się na osoby bliskie obu firm, Discovery Communications i Scripps Networks Interactive prowadzą rozmowy dotyczące pełnej fuzji koncernów. Nie wiadomo, jakie są dokładnie warunki negocjacji. Nie jest przesądzone, że zakończą się one zawarciem umowy. W razie niepowodzenia Scripps Networks Interactive może podjąć podobne negocjacje z innym partnerem.

Obecna kapitalizacja giełdowa Discovery Communications wynosi ok. 15 mld dolarów. Koncern w ub.r. zanotował 6,5 mld dolarów wpływów (o 2 proc. mniej niż rok wcześniej), z czego 46 proc. na rynkach poza USA. W lipcu 2015 roku firma sfinalizowała przejęcie Eurosportu za niecały miliard euro. Jednocześnie kupiła prawa do transmisji w Europie w telewizji i internecie igrzysk olimpijskich, które odbędą się w latach 2018-2024.

Scripps Networks Interactive w ub.r. osiągnął wzrost przychodów operacyjnych o 12,7 proc. do 3,4 mld dolarów i zysku netto o 8,9 proc. do 847,4 mln dolarów. Wiosną br. sprzedał Ringier Axel Springer Media za 185 mln zł pozostałe 25 proc. udziałów Grupy Onet. Kapitalizacja koncernu wynosi 8,8 mld dolarów.

Discovery Communications i Scripps Networks Interactive rozmawiały już o fuzji w 2014 roku, ale wtedy rodzina Scrippsów nie chciała sprzedać swoich udziałów. Po śmierci w 2012 roku ostatniego z wnuków założyciela firmy Edwarda W. Scrippsa jej udziały zostały rozdzielone wśród osób z rodziny Scrippsów. Obecnie należą do nich akcje dające 91,8 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy koncernu.

Według „The Wall Street Journal” Discovery i SNI chcą się połączyć, żeby razem skuteczniej konkurować na rynku internetowym. Ponadto koncerny mają podobne, ale raczej uzupełniające się portfolio kanałów tematycznych: do Discovery Communications należą m.in. Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet i TLC, a do SNI - m.in. HGTV, Cooking Channel i Food Network

Połącznie Discovery Communications i Scripps Networks Interactive byłoby kolejną wielką fuzją na rynku mediów i telekomunikacji. Jesienią ub.r. ogłoszono przejęcie koncernu medialnego Time Warner przez giganta telekomunikacyjnego AT&T. Wartość transakcji, na którą muszą jeszcze zgodzić się amerykańskie władze, ma wynieść ponad 100 mld dolarów.

Autor: tw

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (10) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter