Agencja Szeri by DDOB, należąca do platformy influencer marketingowej DDOB, opublikowała film, w którym zweryfikowała pod kątem jakości grono obserwujących instagramowy profil Tamary Gonzalez Perey (Macademian Girl). Cel - dyskusja o autentyczności bazy fazów skupionych wokół digital influencerów.
9 maja na kanał agencji Szeri by DDOB trafił film, w którym Bartek Sibiga (CEO DDOB) oraz Ola Szkiłądź (CMO DDOB) przeprowadzają "influencer checka". - Prześwietlamy profile czołowych influencerów pod kątem ich autentyczności. Sprawdzamy, czy nie korzystają z botów, nie kupują followersów, czy nie obserwują ich spamerzy - mówią Szkiłądź i Sibiga.
Pierwszy prześwietlony profil należy do blogerki modowej i prezenterki TVP, Tamary Gonzalez Perey, która od wielu lat działa w sieci jako Macademian Girl (w pierwszej części filmu nie ujawiono jej tożsamości). W filmie przytoczono, że influencerka w ubiegłym roku wyceniła swoją współpracę reklamową na 1,5 mln złotych (nie podano zakresu i czasu trwania współpracy.
Eksperci Szeri by DDOB stwierdzili, że profil Macademian Girl obserwuje wiele fejkowych konta, a współczynnik zaangażowania plasuje się na bardzo niskim poziomie.
Wiarygodność zasięgów digital influencerów
Jak podkreśla pomysłodawca filmu, Bartek Sibiga, CEO DDOB, jego celem było przede wszystkim zainicjowanie debaty o wiarygodności zasięgów digital influencerów.
- Chcemy poruszyć bardzo ważny temat i wywołać dyskusję. Planujemy nagrać drugi znacznie bardziej techniczny, w którym rozwiejemy wątpliwości związane z danymi. Przedstawimy niepodważalne dowody oraz wyjaśnimy co oznaczają konkretne dane. Forma pierwszego filmu miała być krótka, zjawiająca temat. Traktujemy ją jako teaser - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartek Sibiga.
W pierwszym filmie "prześwietlono" instagramowy profil Macademian Girl. Dlaczego wybór padł na nią?
- Przeskanowaliśmy już wielu influencerów powyżej 0,5 mln followersów. Aktualnie większość z nich ma poniżej 10% mass followersów np: Stuu, Fitlovers itd. Na razie nie trafiliśmy na razie na nikogo powyżej 25% mass followersów oprócz Macademian, która ma ich 58% (dokładnie 382542 profili) - wyjaśnia nam Bartek Sibiga. - Miała również bardzo niski engagement rate oraz bardzo mały stosunek obserwatorów z Polski. Podkreślam, że nie oceniamy influencerki, tylko oceniamy jej konto na Instagramie. W innych mediach może mieć świetne wyniki - zaznacza CEO DDOB.
Jak zapowiada nasz rozmówca, na youtubowym kanale Szeri by DDOB będą pojawiały się kolejne materiały obnażające ciemniejszą stronę influencer marketingu przy jednoczesnym promowaniu naprawdę jakościowych twórców.
- Chcemy, żeby influencerzy zrozumieli, że muszą być transparentni. W kolejnych filmach chcemy poruszyć też aspekt wiarygodności. Nie można np: w ciągu 9 dni reklamować konkurencję lub brać udział w kampanii KNF, a parę miesięcy później reklamować kryptowaluty. Jednocześnie bardzo nam zależy na promowaniu najbardziej jakościowych twórców - mówi Bartek Sibiga.